רשימת קיצורי מקלדת

חדש בנדיב בבנימינה, שיעורי סקראץ ורובוטיקה.

חדש בנדיב בבנימינה, שיעורי סקראץ ורובוטיקה.
בבית ספר הנדיב בבנימינה שילבו כוחות עם התלמידים המוכשרים של אורט בנימינה והורים מתנדבים וביחד הכניסו למערכת השעות של תלמידי כיתות ה' לימודי רובוטיקה. מנהלת בית הספר, חיה קוגן: " המטרה היא לחשוף את התלמידים לאתגרים מרתקים, חשיבה יצירתית, עבודת צוות, חקירת בעיות ורכישת כלים לפיצוח בעיות מחשבתיות, בשילוב נושאים הנלמדים בכיתה עם לימוד משעשע ומאתגר".
 
מה שהתחיל בניסוי קטן עם קבוצת תלמידי כיתה ו' בשנה שעברה, מתרחב השנה לפרוייקט משותף עם בית ספר אורט בנימינה והורי הנדיב, שעתיים בשבוע כל יום שישי בכיתה ה של לימוד והתנסות בכתיבת תוכניות ואנימציות משחק בסקראץ, ניהול רובוט בביצוע משימות בעזרת ערכת לגו רובוטיקה. הפרויקט מספק לתלמידים ידע בכתיבת תוכניות למשחקים ואנימציות, ניהול ובקרה של תנועת רובוט, מספק כלים לפיצוח אתגרים מחשבתיים בדגש על עבודת צוות. הנושאים הנלמדים בפרוייקט משולבים בנושאים הנלמדים בכיתה בשיעורי הנדסה וגיאומטריה".
 
עמיר ליבוביץ' הורה המוביל את הפרויקט: "השיעורים חושפים בכל תלמיד את המיומניות המיוחדות שלו, התנסות בתחומים ואתגרים חדשים, שיתוף ועזרה בין התלמידים בכיתה ועידוד השתתפות בפרוייקטים דומים בהמשך לטובת הקהילה. הפרוייקט מתקיים בהתנדבות מלאה עם אמצעים מצומצמים מתרומות והשאלות. תודה לתלמידים המתנדבים מאורט על ההשקעה והשותפות הפורייה".
 
תמר מרבך תלמידת כיתה י באורט בנימינה, יוזמת השותפות ברובוטיקה: "המטרה של ההתנדבות הזאת היא לקדם את הטכנולוגיה באזור ולחשוף אליה תלמידים שאולי לא תמיד נחשפים בבתי ספר שונים. המתנדבים רוצים לקדם את הרובוטיקה ולתת חזרה לסביבה שתמכה בהם".
ליאור פלס, תלמיד כיתה ח', קבוצת אורביט באורט בנימינה: "במסגרת השיעור, מלבד ללמוד רובוטיקה, התלמידים לומדים דבר נוסף וחשוב לחיים - איך לעבוד כקבוצה. כולם לוקחים חלק בעשייה, כולם מקשיבים לרעיונות אחד של השני, ובכך מייצרים ביחד את התוצר הטוב ביותר, הבנוי משילוב הרעיונות של כולם יחד".
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: "מיזם זה חובק בתוכו קהילה במיטבה, הורים שמתנדבים ללמד, יחד עם תלמידים מתנדבים מבית ספר אורט, מעניקים לתלמידים חווית למידה מעצימה ומהווה דוגמה לדור ההמשך. אשרינו על איכות הקהילה התלמידים והצוות".
 
קרדיט תמונה: בית ספר הנדיב