רשימת קיצורי מקלדת

שיתוף פעולה תיירותי אזורי יוצא אל הדרך

שיתוף פעולה תיירותי אזורי יוצא אל הדרך

בתחילת השבוע התכנסו חמישה ראשי רשויות באזור כדי לבנות חזון תיירותי משותף, במסגרת שיתוף פעולה מרשים שמתנהל בחצי השנה האחרונה במטרה לקדם את התיירות במרחב האזורי ומתוך הבנה כי השלם גדול מסך חלקיו.
 
הרשויות שלוקחות חלק בתהליך הן מועצה מקומית פרדס חנה- כרכור, מועצה מקומית זכרון יעקב, מועצה אזורית מנשה, מועצה מקומית ג'סר א- זרקא ומועצה מקומית בנימינה גבעת עדה. בפורום התיירות האזורי המשותף לוקחים חלק מובילי תחום התיירות ברשויות. נציגים אלו פעלו במהלך החודשים האחרונים על מנת לגבש חזון תיירותי משותף, תכנית עבודה, יעדים לשנת 2020, ובבחינת שיתוף הפעולה התיירותי במרחב.
 
את היוזמה להקמת פורום התיירות המשותף קידם סגן ראש המועצה בפרדס חנה, עו״ד אייל כגן, מחזיק תיק תיירות במועצה המקומית פרדס חמה כרכור בשיתוף פעולה עם משרד התיירות והרשויות, חברת אביב המפעילה את חממות התיירות של משרד התיירות העמידה לטובת חממת התיירות מספר יועצים שמתוכם נבחרו להובלת התהליך המשותף, היועצים תמר קוכנר וצפריר שחם. במפגש הפורה שנערך השבוע לקחו חלק גם נציגי משרד התיירות, מנהל מיזמים באזורים כפריים ואהיל כיוף, גילי טופר-טייב, מנהלת חממות התיירות בחב' אביב עבור המשרד והממונה על התיירות הכפרית במשרד החקלאות, שי דותן, ביחד עם ראשי הרשויות. במסגרת המפגש הוצגה לראשי הרשויות עבודת הפורום, שכללה למידת המרחב, הצפת הערכים שמאפיינים אותו, הכרת השותפים ובחינת יכולות המרחב והפוטנציאל הגלום בו. לאחר מכן, הוצגה תכנית העבודה של הפורום לקידום תיירות במרחב לשנתיים הקרובות ותהליך בניית החזון המשותף שיהווה תשתית לעבודה ולהרחבת המעגל עם רשויות נוספות. יודגש כי התהליך עצמו יתבצע בשיתוף התיירנים במרחב ויאפשר פלטפורמה לפיתוח ייזמויות במרחב.
 
ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג: "סיפור התיירות של בנימינה וגבעת עדה חייב להיות חלק מסיפור תיירות אזורי. ככל דבר בתקופה האחרונה גם התיירות משנה את פניה ומכתיבה תחכום, יצירתיות וחוויה ברמה אישית של כל מבקר. הימים של הזרמת נחילי אוטובוסים דרך אטרקציות נקודתיות חלפו. אנחנו מזהים את הצורך לייצר מוצר תיירותי רב חוויתי, אזורי ומשלים, שיהווה תחליף לצורות בילוי היסטוריות. האזור שלנו ייחודי ומסוגל לייצר מוצרים כאלו, ובשל העובדה שהוא עובר הגדרה מחדש בימים אלו, יש להניח שהמוצר שייצר יהיה חדשני ומתאים יותר לרוח התייר העתידי".