רשימת קיצורי מקלדת

במצולות עם ראש המועצה

במצולות עם ראש המועצה

40 שנה אחרי שסיים קורס חובלים ושירת על הסטיל אח"י סופה חזר ראש המועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה, איתי ויסברג, לסטיל הפעם עם בני נוער מהמושבות במסגרת קורס צלילה שהם עושים כחלק מפעילות קידום נוער. שמוליק מעיין מנהל מחלקת קידום נוער במועצה סיפר: "קורס הצלילה הוא חלק ממערך טיפולי חינוכי שלם שדרכו נפתח עולם חדש ולא מוכר לנערים מתכנית היל"ה. הקורס מאפשר להתמודד מול אתגרים מעניינים, ביחד ולחוד, ומשמש דרך נוספת לחיזוק והעצמה אישית".
 
בשמש החמימה האילתית, על שפת הים האדום, הגיעו בני הנוער, התארגנו לצלילת עומק אל הסטיל הטבוע במצולות ורגע לפני שנכנסו אל המים הם שמעו ממקור ראשון, מראש המועצה, איתי ויסברג, על מורשת הקרב של הסטי"ל עוד מימיו הראשונים כקצין גשר צעיר מיד לאחר קורס חובלים. הוא סיפר על תקופת שירותו על הסטי"ל על הווי הלוחמים ולאחר מכן נכנס עם בני הנוער אל המים וצללו ביחד אל הסטי"ל הטבוע. מאחר והצלילות מתבצעות בזוגות , ויסברג הוצמד לנער מהחבורה המוכשרת וביחד עם הקבוצה הם ירדו אל המצולות תוך שהם מוודאים שהכל עובר בשלום.
 
רגע השיא של הצלילה היה כאשר חברי הקבוצה נעמדו על סיפון חרטום יחד. איתי ויסברג: "זו הרגשה וחוויה אדירה לעמוד על הסיפון הראשון עליו פיקדתי כקצין צעיר 40 שנה אחרי בעומק של 20 מטרים מתחת לפני ים סוף עם קבוצת צעירים מדהימים ואמיצים. קיבלתי חיזוק נוסף לחשיבותם הרבה של פרויקטי קידום הנוער שהמועצה מפעילה למען הילדים שלנו"
 
קורס הצלילה מאפשר הפגשת הנערים והנערות עם עצמם בסיטואציות לא שגרתית, אתגריות וכפרט ובתוך קבוצה מאחר והצלילה דורשת יציאה מאזורי הנוחות, התמודדות עם קשיים ולא נודע תוך חשיפת היכולות ונקודות החוזק של כל אחת ואחד. הצלילה מחזקת את הביטחון העצמי ותחושת מסוגלות בקרב בני הנוער ומחזקת את הקשר בין המשתתפים עקב העובדה כי הצלילה מתבצעת תמיד בזוגות ויש צורך בעבודת צוות, שיתוף פעולה ותקשורת חיובית ומאפשרת.
 
בנוסף, בקורס הצלילה נלמדים חוקים השומרים על הצוללים ומאפשרים צלילה מהנה ובטוחה. מתוך כך מופנם הרעיון של מסגרת שומרת מול מסגרת מגבילה, וחשיבותם של הכללים השונים בחיינו.
 
התלמידים מבצעים שבוע של קורס צלילה הכולל הדרכות תיאורתיות ואימונים בבריכה בהדרכת תטיס חינוך לצלילה במסגרת תוכנית היל"ה המופעלת בהובלת הרשות המקומית בשיתוף משרד החינוך והחברה למתנסים, כאשר ההכשרה המעשית מתבצעת בסדרת צלילות שנערכו השבוע בים האדום.
 
נגה איזקוב, אחת הנערות שהשתתפו בקורס: "הצלילה בספינה הטבועה היתה מאוד חוויתית. היו המון דגים יפים , אלמוגים והספינה עצמה מאוד יפה. אבל מעבר לכל המראות הנהדרים, האווירה של הביחד בין חברי הקבוצה הדאגה אחד לשני כל האדרנלין המשותף שלנו כצוות הוא מה שעשה את החוויה כל כך עוצמתית. נהנתי מאוד מהצלילה הזאת כי הרגשתי יותר בשליטה מאשר בצלילות האחרות. אולי זה בגלל שנפעמתי כל כך מהספינה והרגשתי שאני חווה את הסיפור שלה בצורה כל כך מיוחדת שאני מרחפת מעליה וכך לא הייתי יותר מידי בלחץ. לסיכום אחלה צלילה היה מדהים!"