רשימת קיצורי מקלדת

נבחר שם חדש: בית ספר על יסודי- כרמים!

נבחר שם חדש: בית ספר על יסודי- כרמים!

עם החלפת הרשת המפעילה של בית הספר העל יסודי בבנימינה החליטו במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה לקיים תהליך נרחב של שיתוף ציבור שבו יבחר השם החדש. בהשתתפות של כאלפיים תושבים ובאישור ועדת השמות במועצה נבחר השם החדש- כרמים.
 
לפני כחודשיים זכתה רשת "עתיד" במכרז להפעלת בית הספר העל יסודי- אורט בנימינה לשעבר. מאז זכייתה נערכת הרשת לקראת שנת הלימודים תשפ"א. במועצה החליטו כי שם בית ספר העל יסודי לא יכול להישען על שמה של הרשת כפי שהיה בעשרות השנים האחרונות ועל כן קיימו בשבועיים האחרונים הליך רחב היקף של שיתוף ציבור.
 
בשלב הראשון הציעו התושבים שמות פוטנציאלים לבית הספר. כ- 400 הצעות התקבלו במועצה והועברו לוועדה מיוחדת שהוקמה לכך ושכללה את אנשי המקצוע במועצה, נציגי ציבור, נציגי הנוער, נציגי הנהגת הורים, נציגי בית ספר ועוד.
 
הועדה סיננה את עשרות השמות שהגיעו ל6 שמות סופיים שפורסמו שוב לציבור לבחירה. לאחר קרב צמוד שבו לקחו חלק כ 1700 אנשים נבחר ברוב קולות (972 קולות) השם כרמים. אל המקום השני עם 878 קולות הגיע השם נוף הנדיב.
 
בחירת הציבור הובאה בפני חברי ועדת השמות של המועצה שאישררה את בחירת הציבור ברוב קולות. מעכשיו אימרו – בית ספר על יסודי- כרמים.
 
מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: ""זכות גדולה לנו ולקהילה שהשתתפה בבחירת שם לביה"ס העל יסודי שלנו. כחלק מהחזון החינוכי בו לוקחים חלק תלמידים וקהילה חשוב היה שגם בבחירת השם ישפיעו השותפים לעשייה החינוכית. ההליך הדמוקרטי הערכי והמכבד שהתנהל בקרב התושבים ואף בשיח המשפחתי, ריגש את כולנו. מאחלת לקהילת ביה"ס שנות חינוך פוריות ומשגשגות, ולשותפים שלנו "רשת עתיד" הצלחה במשימה המשותפת
 
אייל קרמר מנכל רשת עתיד: ״רשת עתיד מברכת את תושבי בנימינה גבעת עדה על התהליך המרשים שנעשה לבחירת שם בית הספר ואשר בסופו נבחר השם "כרמים". רשת עתיד גאה להוביל את בית הספר כרמים ולמתג אותו בשנים הקרובות כאחד מבתי הספר המובילים בישראל״
 
יו"ר ועד הורים, רז כרמי: "בחירת השם לבית הספר העל יסודי היא דוגמא לשותפות ודמוקרטיה במיטבה וכך ברוב נבחר השם 'כרמים'. לא פחות חשוב היא הרתמות הקהילה לבחירת השם, מרגש לראות כמה הנושא קרוב ללבם של תושבי המושבות. כמי שעקב אחר בחירת השם מקרוב, נדהמתי לראות כיצד שעה אחר שעה טיפסו המספרים של הבוחרים ואת ההתגייסות החיובית שהליך בחירת השם עורר בין כלל התושבים, צעירים ומבוגרים".
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "אמנם זהו רק שם והמהות נמצאת בעשייה שבין כתלי המוסד החינוכי אולם הוא גם ציון דרך לשלב הבא אליו נכנסים בית הספר ומערכת החינוך העל יסודית של היישובים. אנחנו לא פוחדים לבחון מחדש כל פרדיגמה ולהתאימה לרוח התקופה ולחזון. מזל טוב ליישובים על השם "כרמים" – מי ייתן והפירות שהוא יניב ימשיכו להיות משובחים ואולי אף נגלה בתוכם זנים חדשים ומרתקים".
בתמונה- חלק מחברי ועדת השמות (נערכה בשילוב זום)