רשימת קיצורי מקלדת

ספריות בנימינה-גבעת עדה

כמה מילים על: ספריות בנימינה-גבעת עדה וכניסתה של מנהלת חדשה- דליה פן הלר.

אז מה קורה בספריות המושבות?
 
אנו שמחים להציג בפניכם את המנהלת החדשה של הספריות בבנימינה וגבעת-עדה:
דליה פן הלר המתגוררת עם משפחתה בבנימינה מעל עשרים שנה.
 
כשלושים שנה עסקה דליה באחורי הקלעים של עולם התאטרון, שנים בהן עיצבה תפאורות ובעיקר תלבושות לרשימה ארוכה של שחקנים, יצרה יחד עם במאים מהשורה הראשונה ומחזאים ומחזות חובקי עולם וסגנונות, במיטב התאטרונים הגדולים והקטנים בארץ וטעמה גם יצירה מעבר לים ושיתפה פעולה עם מאות יוצרים ויצרנים, אנשי תרבות, אמנות ורוח. 30 שנים בהן צברה חוויות לרב.
 
מתוך רצון לחוות דרכי מימוש נוספות התנסתה דליה בשנים האחרונות בעשייה יצירתית אחרת. כתבה, הנחתה קבוצות, הרצתה בפני קהלים שונים ופיתחה סדנאות. פעילות זאת סבבה בעיקרה סביב מתן מענה קהילתי, חברתי ותרבותי.
 
בתחילת ספטמבר האחרון מונתה דליה למנהלת הספריות של בנימינה וגבעת עדה. את כל הכישורים שרכשה בשנותיה בתאטרון ובפעילות חברתית מביאה דליה לתפקיד החדש ובעיקר את תשוקתה ואהבתה ליצירה תרבותית ואמנותית, ליכולת ההבעה המופלאה של אמנים, יוצרים בכל התחומים ובכל הסגנונות ולחשיבות הגדולה של פעילות חברתית, תרבותית לפיתוח קהילה וחברה. לדבריה מאז ומתמיד ראתה בתרבות הישראלית יסוד חשוב ומשמעותי ביצירת חברה וקהילה ערכית ומשמעותית.
 
את הספרייה דליה שואפת לראות כ"סלון תרבות יישובי" בו ניתן לפגוש רעיונות של אחרים, להמציא רעיונות חדשים ולחלוק בהם עם עמיתים. "הספרייה היא עולם מלא בתוכן מאז ולעתיד, תוכן אמיתי ובדיוני. בספריה יש הכל מכל וכל".
 
דליה משתפת שעם כניסתה לתפקיד כמנהלת הספריות היא נדהמה לראות את המקצועיות של הספרניות בספריות בנימינה וגבעת עדה. את אהבתן לספרים, את בקיאותן, את היכרותן ודאגתן לקהל הקוראים המנויים בספריות.
 
בימים שבשגרה הספריות הן מקום פעיל ותוסס. בספריות משאילים ספרי פרוזה ועיון לכל הגילאים ובמספר שפות. הספריות עורכות מפגשים, הרצאות ושעות סיפור. ניתן גם לבוא לספריות לעבוד וללמוד בשקט בחדרי העיון. אולם עכשיו הכל שונה, כאילו עצר מלאכת.
תקופת הקורונה מאתגרת מאוד לספריות, לספרניות ולספרים.
 
הספריות הן מקום סגור ולכן לא ניתן לקיים בהן פעילות כסדרה וקבלת הקהל תתאפשר רק לכשינתן לכך אישור. גם הספרים מתגעגעים מאוד למגע יד אדם ולעיניים קוראות.
 
בימים אלו , לאחר סיומו של הסגר השני, קיבלו הספריות אישור לבצע השאלת ספרים כמו מסעדות בTAKE AWAY.
המנויים יכולים להזמין ספרים באתרי הספריות של בנימינה או גבעת עדה. הספרניות מאתרות את הספרים במדפים, אורזות ושולחות הודעה למנויים לבוא לקבל את הספרים מחוץ לספרייה. "זו עבודה רבה אך אנו שמחות מאוד על כך שניתן לנו לתת מענה לקהל המנויים ולקוראים המשתוקקים לספר טוב".
 
בשבוע שעבר נערך לראשונה מפגש שעת סיפור מכוון בזום בשיתוף פעולה של הספריות, המתנ"ס ומחלקת החינוך של המועצה. מפגשים אלו מיועדים בעיקרם לילדי הגנים הצעירים. דליה משתפת שבמפגשים אלו היא מתרגשת עד דמעות ושהיא מחכה בציפייה לרגע בו יוכלו הילדים להגיע לשעת סיפור פנים מול פנים בספריות ואפילו בחצרות הספריות כשיינתן לכך אישור. לאור ההיענות וההתלהבות מפגשי שעת סיפור בזום ימשיכו להיערך מדי שבוע.
 
בינתיים, הספריות מרחיבות את המאגר ומתחדשות בספרים חדשים.
 
"כולנו, צוות הספרניות, מצפות לחזרה לשגרה, למפגשים פנים מול פנים ולהמולת הקוראים בספריות. עד אז, אנו פועלות לתת מענה בדרך הטובה והבטוחה ביותר עבורנו ועבורכם, קהל הקוראים היקרים".
 
דרכי יצירת קשר עם הספריות וקבלת עדכונים -
ספריית בנימינה: binyamina.library@gmail.com
ספריית גבעת עדה: lib1903@gmail.com
04-6380061 | 04-6288058