רשימת קיצורי מקלדת

כרטיס ביקור: מחלקת הרווחה

כרטיס ביקור: מחלקת הרווחה – המחלקה לשירותים חברתיים, בנימינה גבעת עדה

הידעתם? בדרך העצמאות מספר 76 בבנימינה ממוקם לו מבנה מחלקת הרווחה – המחלקה לשירותים חברתיים, של מועצת בנימינה גבעת עדה, ובו עובדות מסורות, צנועות וערכיות שעושות עבודת קודש. בשורות הבאות תזכו להכיר, על קצה המזלג, אותן ואת עבודתן.
 
המחלקה לשירותים חברתיים- הרווחה, נמצא תחת אגף חק"ר (חינוך, קהילה ורווחה) בהובלת מנהלת האגף מוניק ווקנין. המחלקה מטפלת ב-500 משפחות לערך בנושאי זקנה, משברי חיים, אלימות במשפחה, גירושין, חינוך והתנהגות ילדים, טיפול באנשים עם מוגבלות ומצוקה כלכלית.
 
במחלקה ישנן 5 עובדות סוציאליות:
1. ענת קציר מנהלת המחלקה, העוסקת בנוסף, בנוער וילדים בסיכון.
2. תמי שוורץ - מטפלת באזרחים הותיקים.
3. שרון סלעי מטפלת במשפחות בגבעת עדה ומרכזת את תחום הטיפול במוגבלות.
4. נאוה בר מטפלת במשפחות בבנימינה, ועוסקת בנושאי אישות וגירושין.
5. לורן בר שלו - העובדת הקהילתית, בנושא התחדשות עירונית (פינוי בינוי) בשכונת גבעת חן.
6. דורית גרוס - מזכירת המחלקה ומרכזת התקציב.
 
המחלקה מקיימת שיתופי פעולה הדוקים עם המתנ"ס בעקר בתחום האזרחים הוותיקים, על ידי ענת צייג אשר מרכזת את מועדון "מופת", תוכניות לניצולי שואה, ופרויקט "קהילה בטוחה" הנותנת לחברים בה שירות של לחצן מצוקה, רופא במצבי חירום, אב קהילה לתיקונים קלים, וקשר עם רכזת חברתית.
 
המחלקה מפעילה בסיוע מתנדבים, את חנות יד שנייה "שנייה וחצי" הממוקמת בקניון "של" בנימינה בריכוזה של עידית בר, ואת חנות יד שניה בגבעת עדה אותה מרכזת סימה גורן, ההכנסות ממכירת הבגדים מיועדים לסיוע לתושבים נזקקים. כמו כן המחלקה משתפת פעולה עם עמותת "לב בנימינה", ותורמים נוספים בחלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות.
 
תחנת שי"ל – שירות ייעוץ לאזרח, מופעלת גם היא ע"י מחלקת הרווחה. שי"ל הינה תחנה הנותנת ייעוץ ללא עלות לכל תושב, והמתנדבים בו בעלי ידע וניסיון רב בתחומי זכויות עובדים, בטוח לאומי ודיור. כמו כן ניתן לקבל ייעוץ ראשוני ע"י עו"ד בתחומי חובות, פשיטות רגל, ייפויי כוח ועוד. את התחנה מרכז בצלאל שרון.
 
בנוסף, מתקיימים קשרי עבודה שוטפים עם רכזת ההתנדבות במועצה רוית סימון בפרויקטים שונים בהם יש צורך בסיוע מתנדבים.
 
ענת קציר מנהלת המחלקה:
"המחלקה לשירותים חברתיים שלנו נותנת מענים אישיים וקהילתיים מגוונים, בהתאם לצרכים העולים בשגרה ובחירום. העובדות הסוציאליות של המחלקה עושות עבודה מקצועית, ערכית ורגישה, מתוך ערכים של כבוד האדם, שוויון זכויות וצדק חברתי. אנו פועלות לסייע בפתרון בעיות, לתווך מול גורמים בירוקרטיים, לשקם תפקוד ולהעצים את התפיסה העצמית, את הביטחון וההערכה העצמית של כל מקבל שירות, לצמצם תלות ולתת לאדם את הכלים הנדרשים, כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים העומדים בפניו בכוחות עצמו. תפיסתנו המקצועית היא, שיש לעשות הכל על מנת לאפשר לכל אדם בכל גיל ומצב להישאר בסביבה המשפחתית והקהילתית שלו, ועל כן אנו עושות את כל המאמצים האפשריים על מנת ליישם זאת.
 
אני מבקשת מכאן להעביר מסר לכל תושבי המושבות: אנחנו נמצאים כאן בשבילכם, לכל צורך בהתייעצות או סיוע מקצועי".
 
מוניק ווקנין מנהלת אגף חק"ר:
"באגף חק"ר אנו רואים את מחלקת הרווחה שכיום מוגדרת כמחלקה לשירותים חברתיים, כחלק מחיי הקהילה ביוזמות חברתיות , במענים חברתיים ובשילוב מגוון אוכלוסיות במושבות. במחלקה צוות מדהים העושה עבודת קודש ועובד סביב השעון, זו ההזדמנות להודות למנהלת המחלקה ולצוות העובדות המסורות, ליו"ר ועדת רווחה – הגב' אלינור בראל על תרומתה בעשייה למען אוכלוסיית הרווחה. ולקהל המתנדבות והמתנדבים שהם חלק בלתי נפרד מהמחלקה".
 
איתי ויסברג:
"מגיעות מילים חמות למוניק, לענת ולצוות המסור על הפעילות החשובה והענפה למען מגוון רחב של תושבים במושבות. יישר כח, המשיכו בפועלכן החשוב"