רשימת קיצורי מקלדת

ש.י.ל- זה כאן אצלנו

ש.י.ל- זה כאן אצלנו, זה ממש יכול לסייע, המתנדבים מקצוענים אמיתיים וזה בחינם.

ש.י.ל הוא שירות ייעוץ לאזרח, יוזמה של משרד העבודה והרווחה המספקת שירותי ייעוץ והכוונה ללא עלות בכל הנושאים הקשורים לפניות בנושאי דיני עבודה, ביטוח לאומי, דיור ציבורי, תביעות קטנות, עבודות נוער ועוד. מטרת השירות היא להנגיש זכויות ולהכווין את הפונים לכתובת הנכונה עבורם.
 
לש.י.ל יש 2 סניפים במושבות- אחד בבנימינה ואחד בגבעת עדה, המרוכזים ומנוהלים על ידי בצלאל שרון .בצלאל הוא פנסיונר, היה בעבר מזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות במרחב שומרון ונציג ציבור בבית הדין לעבודה. הוא גר בגבעת עדה ויחד עימו מפעילים את ש.י.ל 6 מתנדבים נוספים. בנוסף ל-6 המתנדבים ישנם 2 עו"ד שנותנים ייעוץ טלפוני בעניינים אזרחיים כגון פשיטות רגל, חובות וכדומה.
 
דוגמא לטיפול מסייע של ש.י.ל:
חולה קורונה נדבק מבנו ששהה עימו במלונית ולא ידע מתי ישתחרר. החולה התחיל לעבוד במקום עבודה חדש כחודש וחצי לפני שחלה ולכן לא צבר ימי מחלה. אשתו ובנו השני שהו באותו הזמן בבידוד בבית. אשתו לא עבדה והוא היה מודאג מאוד ממצבו הכלכלי. התושב פנה לש.י.ל, ולאחר בדיקת האפשרויות נמצא כי הוא שהה באבטלה לפני העבודה הנוכחית ולא ניצל את כל תקופת האבטלה עד תום. על כן בהיותו בחל"ת עקב המחלה, שוהה בחופשה ללא תשלום כדין מפוטר ועל כן מגיע לו דמי אבטלה.
 
ראש המועצה איתי ויסברג:
" אני רואה בפעילות של ש.י.ל דבר חשוב המסייע לתושבים רבים שאינם מתמצאים באופן מוחלט בהלכות החוק ואינם תמיד יודעים לאיזו רשות לפנות בנושאים שעל סדר יומם. כאן נכנסת לתמונה הפעילות המבורכת של ש.י.ל ועל כך נתונה להם התודה וההערכה של כל תושבי המושבות".
 
השירות נמצא בבניין המועצה המקומית בגבעת עדה ובבניין הספריה בבנימינה.
בגבעת עדה בכל יום ראשון בין השעות 09:00 – 11:00
בבנימינה בכל יום ראשון בין השעות 16:00 – 19:00 .
 
כמו כן ניתן לפנות בטלפון : 04-6186449, להשאיר הודעה ויחזרו אליכם, ובמייל shil@bin-ada.co.il
 
המתנדבים מזמינים אתכם לפנות אליהם והם ישמחו לתת לכם את השירות באהבה.