רשימת קיצורי מקלדת

ציון שבוע הזיכרון ליצחק רבין ז"ל בבית הספר כרמים

ציון שבוע הזיכרון ליצחק רבין ז"ל בבית הספר כרמים
חטיבת הביניים "כרמים" ציינה את שבוע הזכרון לרצח יצחק רבין במגוון יוזמות משמעותיות ומושקעות של מחנכים ומורים מקצועיים.
על אף מגבלות הקורונה ובאמצעות למידה המקוונת ציינו כיתות חטיבת הביניים בבית הספר "כרמים" את שבוע הזיכרון ה-25 להירצחו של רה"מ יצחק רבין ז"ל במספר יוזמות משותפות לתלמידים, למורים ולהורים. רכזת שכבת ז' הדס קצנשטיין יזמה פרויקט שהופץ ע"י מספר מחנכים ויצרה אתגר משותף עם הורי בית הספר. הפרויקט נקרא "איפה אתה היית כשזה קרה?" - סיפורי הורים.
 
מחנכים פנו להורים שנענו ברצון וסיפרו על חוויותיהם מאותה תקופה ועל הרצח בעיניהם אז והיום. כל מחנך ניתב את היוזמה למקום אחר והתוצאות היו מדהימות. דוגמה מרכזית היא ספר שיצרה הדס המרכז את סיפורי ההורים של שכבת ז'.
 
מחנכת ח'2 ליאורה פרבדה הזמינה את מוטי גלעם, אביה של עופרי ששיתף את התלמידים בסיפורו האישי בימי רצח רבין. מוטי שוחח על קבלת דעות אחרות והשיב לשאלות הילדים שהביעו דעתם וגילו מעורבות רבה
 
מאירה גינצלר מחנכת ט'7 ורכזת שכבת ט ריכזה גם היא בצורה מרשימה את סיפורי ההורים בלוח padlet (לוח שיתופי המציג את תוצרי העבודה בשיעור)מרהיב, יחד עם יוזמות מאירות עיניים של מחנכים נוספים.
 
אורנה לוי ס. מנהל חטה"ב :
"שילבנו פעילויות נוספות, כגון שיעור חינוך על משמעות היום עם מורים מקצועיים, סיור וירטואלי במוזיאון רבין ומפגש מחנך בסופו לתובנות ולקחים. היה שבוע משמעותי, סיור משמעותי ובתוספת השיר של מגמת מוזיקה בהובלת טל ויצמן והריקוד של מגמת המחול בהובלת ורדית לוי זמיר, בשילוב השיח הכיתתי- יצאתי בתחושת סיפוק וגאווה".
 
ראש המועצה איתי ויסברג:
"מוטלת עלינו, הדור שהיה עד לרצח הנורא ולהסתה שקדמה לו, לספר את מאורעות התקופה לדורות הבאים מתוך מטרה שאירוע נוראי שכזה לעולם לא יחזור על עצמו. אנחנו נמשיך לחנך את הילדים והנוער במושבות שוויכוח ומחלוקת הם לגיטימיים ומבורכים בחברה דמוקרטית, אבל אלימות היא מחוץ לתחום. ברכות לצוות בית הספר "כרמים" על הובלת פעילות מגוונת ומעניינת, המשלבת את ההורים בהעברת התוכן".
 
* קרדיט תמונה: צבי טיבריוס קלר, מתוך אתר פיקיויקי