רשימת קיצורי מקלדת

סיור מקצועי בנחלי האזור לפני גיבוש תכנית המתאר המועצתית

תכנית המתאר הכוללנית של המועצה ממשיכה לרקום עור וגידים, וכחלק מגיבושה נערך בשבוע שעבר סיור מקצועי בנחלי האזור. מטרת הסיור לעזור ולגבש את מדיניות תכנית המתאר בנושא. את הסיור הוביל משה יזרעאלי מנהל רשות הניקוז כרמל, בליווי של כרמל סלע יו"ר רשות ניקוז הנחלים האזורית. מטעם המועצה לקחו חלק ראש המועצה איתי ויסברג, מנכ"לית המועצה ניצן מחנאי-גרמן, מהנדסת המועצה אדר' שרון פישמן וראשי הוועדה החקלאית עמוס וייל ויחיעם אלטשולר.
 
הסיור החל באמת המים בכפר הדייגים בג'יסר אזרקא, בה ביצעה רשות הניקוז עבודות בהיקף נרחב, המשיך לאמת המים הקדומה בבית חנניה, עבר דרך תחנת אבו נור עבור לנקודת מעבר המים סמוך לכביש 652, והסתיים בסקירת העבודות שנעשו להרחבת נחל תנינים במעלה הזרם, בעקבות נזקי הצפות הגשמים בשנה שעברה.
 
ראש המועצה איתי ויסברג:
"אנחנו ממשיכים בגיבוש תכנית המתאר למושבות בתיאום מלא עם הגורמים הרלוונטיים במרחב. חשוב לנו לראות את מה שנעשה בשטח כדי למנוע הישנות של הצפות ולשקף את הצרכים והרצונות שלנו לטווח הארוך. אני מודה למשה יזרעאלי ולכרמל סלע על הסיור המקצועי ועל שיתוף הפעולה שנמשך לאורך השנים ומצפה בכיליון עיניים למפגש כל בעלי העניין במרחב בנושא זה".
 
מנהל רשות הניקוז כרמל-מנשה משה יזרעאלי:
"את נחל תנינים חייבים להרחיב על פי הדרישות ההידרולוגיות, זהו תנאי למניעת הצפות במרחב בנימינה וגבעת עדה, הצפות שכאמור גרמו לנזקים ברכוש ובנפש. הרחבת הנחל תגביר את יכולת העברת המים שלו".
 
בהזדמנות זו המועצה מזמינה פעם נוספת את תושבי המושבות לקחת חלק בשיח פתוח בנושא גיבוש עמדת המועצה לעניין הנחלים בתכנית המתאר הכוללנית. המפגש יערך בתאריך 29/11, ההרשמה דרך אתר המועצה עד ליום 25/11.