רשימת קיצורי מקלדת

על אף הסגר – בבנימינה וגבעת עדה ממשיכים להפעיל תכניות מיוחדות לרווחת האוכלוסייה

הסגר השלישי שהוטל על מדינת ישראל מפאת העלייה בתחלואה פוגע בכל אחת ואחד מאיתנו בצורה זו או אחרת. אולם, ישנן אוכלוסיות בקרבנו שגם בחיי היום יום מתמודדים עם קשיים לא פשוטים, אשר בתקופת הקורונה והסגר מתעצמים.
 
בני ובנות הגיל השלישי הם דוגמא מצוינת לאוכלוסייה שתופעות הלוואי של הסגר- בדידות, שעמום ודיכאונות, עלולות להתלוות אליו.
 
במושבות מופעלות מספר תכניות מרכזיות ששמות להן למטרה להעניק לגמלאים תמיכה ולמנוע מהם ליפול למרה שחורה. חברי "הקהילה הבטוחה" לדוגמא, יקבלו בימים הקרובים טאבלטים בהשאלה ללא עלות שהותקנו בהם משחקים, אפליקציות וכדומה במסגרת התכנית להפגת בדידות. הקהילה הבטוחה היא מיזם משותף של מתנ"ס בנימינה גבעת עדה והמחלקה לשירותים חברתיים של המועצה. פעילות מבורכת נוספת היא זו של מועדון מופ"ת המתקיים ב"בית דורון" בגבעת עדה. במסגרת פעילות המועדון, שנערכת כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נפגשים חברי המועדון איש עם רעהו, נהנים מחוגי העשרה, מהתעמלות ומארוחות.
 
 
 
על אף מצוקת כח האדם, אך כצעד המוקיר את עבודתם החיונית של עובדות ועובדי מערכות הבריאות והחינוך המיוחד המועצה פתחה שמרטפיות לילדי העובדים במקצועות הללו. מדובר על 4 שמרטפיות הנותנות מענה ל 30 ילדים במשך שעות היום.
 
היחידה לקידום הנוער בראשות שמואל מעיין ממשיכה בפעילותה המבורכת גם בסגר.
 
במסגרת היחידה התחילו השבוע הנערים הלוקחים חלק בתכנית היל"ה סדנאות נגרות ואימוני כושר מסוג קרוספיט. ראוי לציין שהיחידה בתקופה זו עובדת כרגיל כפי שצוין, ואף הגבירה את פעילותה כדיי לתת מענה לבניי הנוער בתקופה קשה זו.
 
אתם בטח שואלים מה עוד בתכנית? אז בקרוב ייצאו הנערים לקורס הצלילה שהופך כבר למסורת, יתחיל פרויקט מוזיקאלי של תופים והיד עוד נטויה... יש בהחלט למה לצפות.
 
ראש המועצה איתי ויסברג:
"עוצמתה של קהילה ועוצמתן של מערכותיה נמדדות דווקא בעתות משבר ומצוקה. הפעילות המבורכת המתוארת לעיל, יחד עם פעילויות נוספות שמבוצעות מעל ומתחת לפני השטח, מוכיחה שוב כי אם המדינה הייתה מאצילה סמכויות נוספות ומשאבים מתאימים על הרשויות המקומיות, משבר הקורונה היה מנוהל טוב בהרבה.
 
אנחנו במועצה יחד עם המתנדבים והפעילים הרבים נמשיך לתת את המענה לכל אוכלוסייה הדורשת התייחסות וסיוע מיוחד. כל הכבוד לכל העושים במלאכה!"