רשימת קיצורי מקלדת

דוגמא אישית ראויה לציון

לצד כל ההפרות ההמוניות וחוסר האחריות המשווע, ישנן גם דוגמאות אחרות של אזרחים המגלים אחריות אישית, סולידריות ודאגה לקרובים. זה הסיפור של יערה ישראל, בת 22 מגבעת עדה שביום שישי האחרון החלה להרגיש לא טוב לאחר שנחשפה לחולה מאומת, וביום ראשון אובחנה כמאומתת לנגיף הקורונה.
 
על אף שלא חשה בטוב החליטה יערה כבר ביום שישי שהדבר הכי חשוב לה הוא לשמור על משפחתה הקרובה. וכך, מבלי לחשוב פעמיים, הקימה יערה אוהל בחצר ביתה ושם התגוררה במשך יומיים שלמים עד למציאת פתרון שיאפשר לה להקפיד על בידוד מרבי והחלמה מלאה, על מנת שלא לסכן חלילה את בני ביתה.
 
יערה ישראל תיארה את שעבר עליה מאז החלה לחשוש שנדבקה בנגיף הקורונה:
"היה לי חשוב לתפוס מרחק מהמשפחה, ולא לעשות בידוד בתוך הבית באופן שיש בו עדיין סיכון להדביק, בעיקר מפני שבת הזוג של אחי עומדת ללדת בכל יום. היה לי חושב מאוד לשמור על ההורים שצריכים להיות איתה ולתמוך, וכמובן לא להדביק אותם בטעות והם ידביקו אותה או את אחי.
 
בעיניי זה מצחיק שלכמה ימים אני והכלב החלפנו מיקומים, הוא נכנס הביתה ואני נשארתי בחצר. ההורים שלי כמובן דאגו לי למשלוחים של אוכל מפנק ומה צריך יותר מאוכל טוב וקצת שמש לפוטוסינתזה?
 
האמת, מבחינתי לישון באוהל זה לא "ביג דיל". זה משהו שאני עושה בשביל הכיף פעם בשבועיים בערך. אז אני לא רואה סיבה שלא אעשה את זה בסיטואציה כזו".
 
ראש מועצת בנימינה גבעת עדה איתי ויסברג ממש לא מופתע מהצעד שעשתה יערה:
"יערה מהווה בעיני דוגמא לרוב הדור הצעיר שגדל במדינה שמבין ומיישם כהלכה ערכים של אחריות אישית, ומחוייבות לקהילה. ברור שלינה באוהל אינה מתאימה לכל אדם, אולם יש בה משום הדגמה מה כל אחד יכול לעשות למען האחר, משפחתו וקהילתו. הלוואי והסיפור של יערה יהווה השראה גם לכל המתלבטים האם להתחסן. כשם שליערה ברור שהיא לא מסכנת את הוריה כך צריך להיות ברור לכולנו שיש להתחסן לטובת הקהילה בה אנחנו חיים."