רשימת קיצורי מקלדת

יזמים צעירים בבית הספר "כרמים"

תלמידי כיתה ט' מבית הספר "כרמים" בבנימינה זכו בתחרות האזורית במקום הראשון בתחרות הארצית זכו בפרס החדשנות והיצירתיות מטעם "יזמים צעירים לישראל" על פיתוח מוצר שנועד להציל חיים בכביש.
 
"יזמים צעירים ישראל" הוא ארגון ללא מטרות רווח שהוקם במתכונתו הנוכחית בשנת 1998 על ידי הגברת אלה גליל. הארגון עוסק בחשיפתם של צעירים לעולם העסקים והיזמות, מאפשר להם להתנסות בו ומסייע להם בהבנתו.
 
במהלך השנה התלמידים מתנסים במחזור חיים מלא של חברה עסקית משלהם. החל משלב של גיוס הון ראשוני, גיבוש רעיון למוצר או שירות, מינוי של בעלי תפקידים, פיתוח, ייצור שווק פרסום ומכירות ועד לפירוק החברה וחלוקת רווחים. המוצרים והשירותים הינם פרי יוזמה , תכנון ופיתוח של התלמידים במסגרת חופשית של מודל תעשייתי.
 
במסגרת שיעורי הבחירה בחטיבת הביניים, אותם מובילה אורנה לוי- ס. המנהל, יכולים התלמידים לבחור להשתתף בפרויקט, אותו מלווה ומנחה אדם מרכזי מעולם העסקים המקדיש את זמנו בהתנדבות. במקרה שלנו מדובר באב לתלמיד בחטיבת הביניים - אריאל סטרהובסקי.
קבוצת היזמים הצעי
 
התלמידים הקימו חברה בשם SIGMA לפי הנחיות שקיבלו מהמנחה העסקי ופיתחו את המוצר ששמו הוא HeadsUp . זו אפליקציה שקולטת תדר משרתים ובעזרת התדר תגרום לכיבוי המסך הנייד בעת חציית הכביש. הרעיון הוא שהמשדר יותקן ליד מעברי חצייה ובצמתים הראשיים, ישדר תדר רציף וברגע שהמכשיר הנייד ייכנס לטווח של התדר ,האפליקציה תקלוט אותו ותכבה את המסך ובכך תציל חיים!!!!!
 
בנוסף למוצר התבקשו התלמידים ליצור פלטפורמה חברתית ,שמחברת בין בני הגיל השלישי לדור הצעיר. רחלי חמסרקי והחברים פתחו קבוצת פייסבוק בשם "מתכונים – סבוש סבתוש" שבה גם מבוגרים וגם צעירים יוכלו להעלות מתכונים שעוברים כחוט השני במהלך הדורות במשפחות וניתן לשמרם. מוזמנים להיכנס!
 
כשנשאלו התלמידים מה הפיקו מהשתתפות בתכנית שיתפו ואמרו שעבודת הצוות התחזקה, כישורי הדיבור וההצגה מול קהל השתפרו פלאים, החשיבה העסקית היצירתית התחדדה, והעמידה בלוח זמנים צפוף הוציאה מהם תכונות שלא ממש היו מודעים לקיומן.
ולגבי שאיפות לעתיד החברים מקווים להפיץ את המוצר ולשם כך הם זקוקים למומחים בתחום העסקי, הטכנולוגי, מימון כספי של משקיעים, כל זאת יעזור להם להציל חיים.
 
ואלו שמות 12 תלמידי הפרויקט, כולם מכיתה ט' בבית הספר "כרמים":
מאיה מידן- מנכ"לית החברה
איתי זיוון- מנהל כספים ראשי
ריף גולד-מנהל טכנולוגיות
עלמה אשל- מנהלת שיווק
עלמה מילמן- מנהלת פרסום
רחלי חמרסקי- ראש פרוייקט "סבוש וסבתוש".
יאיר קליין- מנהל אב טיפוס
ליהי אמסלם-מנהלת מדיה חברתית
עמרי לרנר- מנהל פיתוח
אהד מידן- גזבר
רוני שיריזלי- מתעדת.
רעות אוסטשגא- מתעדת.
 
גאווה גדולה לנערים, להוריהם ולכולנו במושבות.