רשימת קיצורי מקלדת

רב חובל בנימיני

לאחרונה התקיים טקס סיום קורס חובלים 143 בבסיס חיל הים שבחיפה. בקורס הוכשרו 38 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים ועם סיום הקורס שובצו על כלי השייט השונים. בין המסיימים נמצא סגן יונתן זר כבוד מבנימינה. הטקס נערך בנוכחות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.
 
קורס חובלים הינו קורס יוקרתי, הנמשך שנתיים וארבעה חודשים ומכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הבט"ש והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית.
הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה.
 
עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס.
 
יונתן, בן 21 מבנימינה, סיים השבוע את קורס החובלים במגמת שייט וישרת בספינת אח"י סופה.
 
יונתן סיים את לימודיו בבית ספר תיכון ישיבה תיכונית זכרון יעקב, שם הרחיב את לימודיו במקצועות ביולוגיה ותנ"ך והדריך במש"צים – מדריכי של"ח צעירים במסגרת בית הספר. נוסף על כך, אחרי שעות הלימודים, לקח חלק בתנועת הנוער "בני עקיבא" ועם סיום לימודיו, החל יונתן ללמוד במכינת "אבנר". על ההתנדבויות הללו הוא מספר, "במהלך התיכון הדרכתי בתנועת הנוער 'בני - עקיבא' בבנימינה. הדרכתי במהלך שנתיים, מאוד נהניתי להדריך בתנועה והרגשתי שאני משפיע ומצליח להעביר את ערכי התנועה בצורה מקסימלית. עם סיום התיכון הייתי במשך שנה וחצי במכינה קדם צבאית בעכו, מכינת "אבנר" אשר במרכזה לימוד תורה וחיזוק העיר עכו. המכינה משלבת אוכלוסייה על הספקטרום האוטיסטי. במכינה הכרתי חבר שנמצא על הספקטרום ואני בקשר איתו עד היום. הקשר איתו לימד אותי להסתכל על החיים באופן שונה, לימד אותי את הכרת הטוב, קבלת האדם באשר הוא ושמחת חיים תמידית".
 
לאחר שנה וחצי במכינה התגייסתי לקורס חובלים. החוויות בקורס השפיעו עלי והכינו אותי לפקד על לוחמים בים. האתגרים בקורס מכינים אותנו לתפקד באופן הטוב ביותר בכל מצב. אני מצפה להוביל לוחמים בים ולעשות את זה על הצד הטוב ביותר ולהיות חלק ממערך ההגנה של מדינת ישראל.
 
יונתן רצה מאז ומתמיד להתגייס לתפקיד משמעותי וקרבי, בין השאר עקב האהבה לספורט. הוא מחובר מאוד לכדורגל ולכדורסל, ואף התחרה בג'ודו תחרותי עד גיל 15. נוסף על כל אלו, יונתן אוהב מאוד לטייל, לשיר וגם ניגן בעבר על קלרינט.
 
הגיוס לקורס חובלים נבע מכמה סיבות, יונתן מספר. "לפני הגיוס החלטתי שאני רוצה להגיע למקום משמעותי, בעל אחריות, להיות קצין ולפקד על אנשים. ברגע שהגעתי לגיבוש חובלים הבנתי שזה המקום עבורי. הים הוסיף עוד קושי ואתגר אותי". אמנם בגיבוש ובקורס ההתמודדות בים היא מאתגרת ולא פשוטה, אך בשעות הפנאי יונתן מבלה לא מעט שעות בים ונהנה להיות שם.
 
החוויות מהקורס הן רבות ומגוונות, ויונתן משתף אודות הפן החברתי – "כולם שונים אך מבינים זה את זה". מלבד זאת, הקורס עבור יונתן הייתה גם הזדמנות להתפתח וללמוד כלים לחיים, והוא אף זכה לקחת חלק במבצע "שומר החומות". "האירוע שלקחתי בו חלק גרם לי להבין כמה זרוע הים זו זרוע מבצעית וחשובה, והתפקיד שלי בפרט".
 
"החוויות בקורס השפיעו עלי והכינו אותי לפקד על לוחמים בים. האתגרים בקורס מכינים אותנו לתפקד באופן הטוב ביותר בכל מצב ואני מצפה להוביל לוחמים בים ולעשות את זה על הצד הטוב ביותר ולהיות חלק ממערך ההגנה של מדינת ישראל", מסכם יונתן.
 
ראש המועצה איתי ויסברג, קצין בחיל הים בעצמו, בירך את יונתן:
"יונתן יקירי,
ב 1980 סיימתי קורס חובלים במחזור 38 והוצבתי כקצין משמרת באח"י סופה ההיסטורית משרבורג. בשבוע שעבר ביקרתי אותה במסגרת צלילה משפחתית באילת, 18 מטר מתחת למי מפרץ אילת. אני מזדהה עם הרגשתך כעת כשאתה מוצב לאח"י סופה החדשה ונכנס באופן רשמי למשפחה גדולה, חמה ומאתגרת – משפחת החובלים בחיל הים. אני סמוך ובטוח אני שלאחר שגילית מעורבות ותרמת רבות כאן אצלנו במושבות, כמו גם בתנועת הנוער בני עקיבא ובמכינה, תטביע את חותמך גם בחיל. צא בשלום ושוב בשלום מהמרחבים הכחולים. גאה בך סגן זר כבוד!"
 
יונתן, אנחנו גאים בך, המון בהצלחה בהמשך!