רשימת קיצורי מקלדת

יו"ר שדולת החקלאות, ח"כ רם בן ברק בביקור במועצה מקומית בנימינה- גבעת עדה

יו"ר שדולת החקלאות, ח"כ רם בן ברק בביקור במועצה מקומית בנימינה- גבעת עדה

חבר הכנסת רם בן ברק יו"ר ועדת חוץ ובטחון של הכנסת המכהן גם כיו"ר השדולה למען החקלאות הגיע השבוע לפגישת עבודה במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה. במהלך הסיור הוצגו השינוים שנכפו על ידי הוולנת"ע בתכנית המתאר שהפקידה המועצה בדגש על המחלוקות איתם המועצה נאלצת כיום להתמודד.
 
במהלך הביקור, קיים חה"כ סיור בשטח יחד עם ראש המועצה, איתי ויסברג שהציג לו את הבעייתיות שעולה עם השינויים בתכנית המתאר שנעשו על ידי הוולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים) ועל ההרס של התכנית לפיתוח תיירות חקלאית באזור במידה וזאת תאושר סופית.
 
ראש המועצה הראה לח"כ בן ברק את התכנית עליה היא עבדה ביחד עם התושבים במשך 7 שנים ועל המכשולים בהם היא נתקלה. משם המשיכו לתצפית במחצבת בנימינה לעבר בקעת הנדיב וגבעת עדה ומנחל תנינים לכיוון כביש 4 כדי להתרשם מהסיכון שבקבלת החלטת הולנת"ע בנוגע לתכנית המתאר.
 
לאחר מכן ניפגש ח"כ בן ברק עם נציגי החקלאים במושבות יחיעם אלטשולר ועמוס וויל ודנו בחקלאות הענפה במושבות ובאתגרייה האזורים. עמוס וייל, מזכיר הועדה החקלאית במועצה: "יש תסכול רב שנים בהתנהלות הממשלתית כלפי החקלאות והחקלאים במדינת ישראל במיוחד באזור זה, שלנו, שלא זוכה להתייחסות ולסיוע מספק. כיום החקלאים נאלצים להתמודד עם אתגרים רבים, אסונות טבע, טיפול בפסולת גזם, עלויות המים, עובדים זרים ועוד. בנוסף נושא התיירות החקלאית הוא קריטי עבורנו בדגש על דור ההמשך. אני שמח שח"כ בן ברק, שנושא החקלאות קרוב לליבו, עומד בראש השדולה למען החקלאות זה נותן לנו תקווה בניגוד לעבר, שאכן נקבל טיפול לאתגרים איתם אנו מתמודדים".
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "אני שמח על ביקורו של חבר הכנסת בן ברק שבא לסייע במאבק למען תכנית המתאר שלנו וללמוד מקרוב את אתגרי הבטחון והחקלאות שלנו. רם, יליד נהלל, מבין לנפשו של החקלאי באשר הוא ופועל בהתאם. אני מודה לו על ביקורו ונכונותו לסייע."
בנוסף, כחלק מהפעילות אל מול מקבלי ההחלטות במוסדות התכנון של המדינה, שלח איתי ויסברג מכתב לדלית זילבר, מנכ"לית מינהל תכנון ולשלומי הייזלר, ראש מטה התכנון ובו הזמנה להגיע לבנימינה-גבעת עדה ולראות במו עיניהם את האופי המיוחד והצביון הכפרי עליהם חייבים לשמור. השבוע התקבל מכתב תשובה ובו סירבו השניים להזמנה של ראש המועצה.