רשימת קיצורי מקלדת

מותר וחשוב לדבר על מוות מהתאבדות!

מותר וחשוב לדבר על מוות מהתאבדות!
מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה לוקחת חלק בפרויקט החשוב של התכנית הלאומית למניעת אובדנות ומכשירה מתנדבים לשומרי ושומרות למניעת אובדנות. ביום רביעי האחרון במסגרת שבוע מניעת אובדנות, התקיים מפגש עם משפחתו של קצין צה"ל עידו שפי ז"ל בבנימינה שהתאבד לפני כשנה. במפגש, סיפרו הוריו של עידו את סיפור חייו וציינו את הדרכים והכלים בהם ניתן להשתמש על מנת להציל חיים מהתאבדות. הערב התקיים בהמשך לפעילות המועצה להכשרת שומרי ושומרות למניעת אובדנות מטעם התכנית הלאומית למניעת אובדנות והמועצה.
 
התכנית הלאומית למניעת אובדנות של משרד הבריאות המופעלת על ידי "עמל ומעבר" פועלת על מנת להעלות את המודעות, להקנות כלים לזיהוי מצוקות נפשיות ונורות אדומות ולמנוע מקרי מוות מהתאבדות.
 
התכנית הלאומית הוכנסה למועצה במהלך השנה האחרונה לאור מספר מקרים טרגיים. לאחר תהליך של בניית רצפים טיפוליים, הכשרה של המחלקה לשירותים חברתיים והכשרה של עובדי מועצה ומתנ"ס, והשבוע הגענו גם לתושבים.
 
ההכשרה התקיימה במשך 3 שעות ולימדה את המשתתפים שאפשר למנוע התאבדות וכל אחד יכול להציל חיים.
"התוכנית הלאומית היא תוכנית רוחבית חשובה שהכנסנו השנה למועצה מהסיבה הפשוטה שהיא מצילה חיים. מדובר על נושא שאף פעם לא נעים להתעסק בו והוא מודחק לשוליים של החברה. העובדה שזה בסדר היום הרשותי, בקדמת העשייה מראה את החשיבות שאנו רואים בתוכנית זו. אנחנו נמצאים בשת"פ מלא עם היחידה למניעת אובדנות במשרד הבריאות, עם מערכת החינוך של המושבות ועם גורמים מקצועיים נוספים על מנת לתת את המענים הטובים, היצירתיים והעדכניים ביותר כדי לקדם את הנושא. אני מזמין אתכם ואתכן ליצור איתי קשר דרך המייל comsec@bin-ada.co.il ולהצטרף למתנדבים שכבר פועלים להציל חיים" עומרי מרקוביץ, הממונה על התכנית מטעם המועצה.
 
איתי ויסברג, ראש המועצה: "עירנות למצוקתו של האחר היא אבן היסוד להצלת חייו של מי שרעיון ההתאבדות עובר בראשו. אם נהיה חברה מודעת לפרטיה נוכל להבחין בסימני אובדות ולפעול באמפטיה כדי למנוע אובדן חיים. תכנית ממוסדות חשובה וחיונית אולם לא יכולה להחליף מודעות עצמית של כל אחד מאיתנו לסובבים אותו ולמצוקתם."