רשימת קיצורי מקלדת

ילדי גבע מפנקים את האוכלוסייה המבוגרת בגבעת עדה

ילדי גבע מפנקים את האוכלוסייה המבוגרת בגבעת עדה
ילדי כיתה ה' מבית ספר גבע החליטו לפנק את האוכלוסייה המבוגרת בגבעת עדה ולאפות עבורם עוגות שמחממות את הלב והנשמה. אפיית העוגות בוצעה במסגרת פרויקט בתים מארחים בהובלת מחנכות שנתון ה': לירון אורן, יעל לשם וענבל סיטבון.
 
מנהלת בית ספר גבע , עינב קולטון: " זהו פרויקט מסורתי ב״גבע״ אותו אנו שמחים לשמר ולטפח! מטרותיו חברתיות וערכיות, הן להפגיש קבוצות תלמידים מאותה הכיתה בשעות אחה״צ ולאפשר יצירת חברויות חדשות והנאה מפעילות חוויתית׳ והן ערכיות וקהילתיות. השנה, צוות מחנכות ה׳ החליטו שבמסגרת בתים מארחים, התלמידים יאפו עוגות ויחלקו אותן לאוכלוסיה המבוגרת בקהילה, מתוך מקום של נתינה לקראת חג חנוכה". קולטון הוסיפה וסיפרה כי הילדים היו שותפים לתהליך, חילקו ביניהם את המצרכים ונפגשו אחה״צ בבתים המארחים לאפיית העוגות, כתיבת הברכות ויצאו לחלוקת העוגות למבוגרים בקהילה. "התחושה שהילדים קיבלו בזמן החלוקה מעידה על כוחה של נתינה וחשיבות המעורבות של בתי הספר בקהילה. אין ספק שאחת המטרות העיקריות בחינוך ילדים זה חינוך לערכים. מפרוייקט זה הרוויחו הילדים והמבוגרים כאחד" אמרה קולטון.
מנהלת אגף חק"ר, גלית אלרד: "מיזם זה הינו בעל ערך רב בתהליך החינוכי אותו אנחנו מבקשים להעצים במסגרות החינוך במושבות. המיזם משלב בקרב התלמידים ערכים של שותפות, אחריות ויזמות לצד נתינה, קהילתיות וערבות הדדית. התלמידים באים לתת ולומדים לקבל. המפגש עם האוכלוסייה המבוגרת מהווה הזדמנות נהדרת למפגש בין דורי חוויתי ומרגש ובעיקר מייצר הזדמנות לקירוב לבבות והפחתת תחושת הבדידות. מחזקת את ידי מנהלת בית הספר ומחנכות כיתות ה' על שבחרו להקדיש למיזם זה זמן בתוכנית הלימודים ומעל הכל העניקו לתלמידים חוויה משמעותית שלבטח תותיר בהם חותם ותתרום להיותם נערים רגישים המחוייבים לסביבתם".