רשימת קיצורי מקלדת

שיאני הקריאה במושבות

שיאני הקריאה במושבות
אז כמה ספרים יצא לכם לקרוא בשנה? בבנימינה ובגבעת עדה נערכה השבוע הדלקת הנרות המסורתית בספריות ובמהלכה הוכרזו שיאני הקריאה לשנת 2021. "אנו שמחים לפגוש את התושבים מגיעים לספריות ולא מוותרים על המילה הכתובה. ההכרזה על שיאני הקריאה מטרתה לעודד את הקריאה במושבות ולעלות על סדר היום את חשיבות הקריאה" סיפרה מנהלת הספריות בבנימינה גבעת עדה, דליה פן הלר.
רגע לפני שמסתיימת השנה האזרחית, שלפו בספריות בנימינה וגבעת עדה את הסיכומים המפתיעים והמשמחים לשנת 2021 והכריזו על שיני הקריאה בטקס חגיגי במעמד ראש המועצה, איתי ויסברג. כל השיאנים קיבלו שי מהספריות -מחברות מיוחדות לכתיבת הסיפור האישי שלהם בעצמם ושוברים להשתתפות בפעילויות הספריות.

שיאני ספריית בנימינה:

ילדים- אופיר ונויה שטרן 238 ספרים
נוער- אריאל ונדב ברמן 134 ספרים
מבוגרים- רונית דהן 212 ספרים.

שיאני ספריית גבעת עדה:

ילדים : תמר שיאון - 149
נוער : עמליה ונעמי רבינוביץ' - 157
מבוגרים : רעות מיכאלי גורדון – 80
מנהלת גף חק"ר, גלית אלרד: "מסתבר שהדבר הטוב ביותר שאנו יכולים לעשות עבור המוח שלנו דורש מינימום כסף וזמן - פשוט לקרוא בקביעות ספר. מחקרים מראים שקריאה יומיומית יכולה לחולל פלאים לזיכרון, לבריאות הנפשית ואפילו לקשר עם הילדים. לכולנו ברור שלקריאה יש יתרונות רבים, אך האתגר כיום מורכב יותר גם עבורנו המבוגרים וגם עבור הילדים. ולכן לטעמי כמעט כמו בכל דבר אחר דוגמא אישית, מודלינג היא הדרך היעילה ביותר להנחיל ערכים ולייצר שינוי.
ייחדו ערב אחד בשבוע לקריאה משפחתית משותפת בכל דרך שתמצאו לנכון, כבו את הטלוויזייה ולמשך שעה אפשרו לעצמכם להתנתק מכל מכשיר או מכל משימה ביתית והפליגו למחוזות חדשים באמצעות העלילה...גם בעבורי זה אתגר, אני מנסה בכל יום מחדש לחזור להרגל הנפלא הזה....בתקווה שכולנו נזכה לרגעים קסומים כאלו בשנה הקרובה."
מנהלת ספריות בנימינה גבעת עדה, דליה פן הלר: "גם היום עם כל הגירויים מסביב אנו רואים שההתעניינות במילה הכתובה כאן כדי להישאר. אנשים מגיעים לספריות ויוצאים עם 2-3 ספרים או שחוזרים אפילו פעמים בשבוע וזה משמח מאוד".
ראש המועצה, איתי ויסברג: " על פניו נראה הספר כדבר העובר מהעולם אולם לא כך הוא. הוא עדיין הכלי הטוב והבטוח ביותר לפתח חשיבה מופשטת, כישורי שפה ודמיון. ועל הדרך גם להינות."
צילום: ספריית בנימינה- גבעת עדה