רשימת קיצורי מקלדת

מסדירים את זרימת נחל תנינים

מסדירים את זרימת נחל תנינים

בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדת המשנה של הועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתכניות לשיקום נחל תנינים. לבקשת מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה ומועצה אזורית אלונה התכניות לא אושרו לביצוע וההחלטה נדחתה לדיון מחודש בנושא. ראש המועצה מקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג: "בנימינה וגבעת עדה מוקפות בנחלים אשר מהווים חלק בלתי נפרד מהנוף ומהד.נ.א המקומי. עם זאת על מנת להיות ערוכים גם למצבי קיצון ולמנוע ככל האפשר את נזקי השיטפונות, אנו פועלים ביחד עם רשות ניקוז על מנת להסדיר ככל הניתן את זרימת הנחלים בצורה תיקנית שלא תהווה מפגע או סכנה. ברור לנו שעקרונות עבר בתכנון נגר עילי וניקוז נחלים לא מתאימים בהכרח למצב המתפתח בשנים האחרונות".
 
רשות ניקוז הציגה השבוע בפני ועדת המשנה את התכניות לשיקום נחל תנינים והסדרת הזרימה והניקוז בו. התכנית כוללת הסדרת מעברי מים ואזורי התערבות אינטנסיבים הכוללים ביטון דפנות הנחל. דיון זה התקיים לאחר דיון מקדים שנערך עם המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה במסגרתו הגיעו הצדדים להבנה כי יש לצמצם את ביטון הנחל למינימום האפשרי.
 
במהלך הדיון דרשו כאמור ראשי הרשויות לדחות את קבלת ההחלטה לאור העובדה שבימים אלו ממונים יו"ר ומנכ"ל חדש לרשות ניקוז. ראשי הרשויות דרשו לבצע בחינה מחודשת של מדיניות הטיפול בנחלי הסביבה ולקיים דיון חוזר.
 
איתי ויסברג: "אנו מודים לרשות ניקוז על שנענו לדרישותינו לצמצם ככל האפשר את ההתערבות האינטנסיבית בנחלים וצמצמו באופן משמעותי את ביטון הנחלים לנקודות קריטיות בלבד."
 
הדיון התקיים בנוכחות נציגי משרד החקלאות, רשות ניקוז, נציגי תושבים וחברים נוספים בועדת המשנה.