רשימת קיצורי מקלדת

פודקאסט תוצרת מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה

פודקאסט תוצרת מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה

במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה מצאו דרך מקורית להגיע אל הורים ובני נוער בהרצאות עומק על התמודדות עם מצבי קיצון והחלו להפיץ פודקאסטים מקצועיים שנגישים לכל. "הקורונה פתחה את הדלת הטכנולוגית בארגונים רבים. מצב זה הביא אותנו ליצור פתרונות טכנולוגיים שמנגישים תכנים גם ללא צורך במפגש פרונטלי" סיפר רכז ביטחון קהילתי במועצה, עומרי מרקוביץ.
 
בעולם, מתפתחות להם בקצב מסחרר טכנולוגיות למידה ישנות כחדשות. אין שבוע שלא מגלים איזו תוכנה או אפליקציה חדשה שיכולה לייעל את הלמידה, למצות את התוכן העיקרי בלמידה ולהשתמש בכל החושים. "הרצאות הן דבר נחמד... אבל בתקופה שבה אתה לא יודע אם מי שיושב לידך עם עם אומיקרון או מגה-טרון, לא כולם ששים לצאת ולהקשיב למרצה חכם ככל שיהיה." הסביר מרקוביץ שהקים את ערוץ הפודקאסט שנקרא: "מדברים על זה..."
 
התכנים מיועדים בשלב הזה בעיקר להורים של ילדים ובני נוער אך בהמשך יש תכנון גם לשוחח עם בני הנוער עצמם ובכך לתת להם את הבמה לדבר, לשמוע ולהשמיע מולם קבוצת השווים שלהם.
 
- התנהלות עם בני נוער
- מניעת אלימות והעצמה נשית
- חומרים פסיכואקטיביים
- חודש הגאווה (2021)
- זוגיות בריאה בין בני נוער
 
התדירות של פרסום הפודקאסטים משתנה, אך בככונת המועצה להפיק פרקים נוספים שכוללים בין היתר מניעת אובדנות, יום בחיי היועצות, יום בחיי בני הנוער, מסיבות, סמים, אלכוהול, מיניות מיטיבה ועוד.
 
את הפודקאסטים אפשר לשמוע במגוון פלטפורמות. בכל שעה, בכל מקום. תוך כדי עבודה, אימון, בישול או סתם כשעוצרים ל30-35 רגעים ומסתכלים על הנוף. זה היתרון האדיר של הפלטפורמה הזו. היא חינמית, היא יעילה (קצרת זמן באופן יחסי ומכילה הרחבת מידע)
אפשר למצוא את הפודקאסט בכל אפליקציות ההסכתים (כך אומרים פודקאסט בעברית) הקיימות. ספוטיפיי, אפל פודקאסט וגוגל...
 
ראש מועצה, איתי ויסברג: "בכל מקום בו יסכימו בני הנוער להאזין לנו נהיה שם. התקופה האחרונה העמיקה אתגרים חברתיים שהיו בהיקף נמוך או מתחת לשטח, תוך שהסיכון לבטחון ובריאות הילדים שלנו על פי הבנתו הולך וגובר. הסכתים ייעודיים המצליחים לחדור את חומת ההאזנה הבלתי מתפשרת של הנוער אוגרים בתוכם את הסיכוי לסייע להם בעת הצורך, בדרך שלהם. אין לי ספק שיוזמה זו רכז הבטחון הקהילתי שלנו עומרי מרקוביץ היא עוד כלי לסייע ולעיתים אפילו להציל עוד ילדות וילדים".
 
אז מה נשאר מכאן?
שתשימו אוזניות או תגבירו את הווליום במכשיר בו אתם ואתן מאזינים ומאזינות והאזנה נעימה