רשימת קיצורי מקלדת

סבתא סורגת

סבתא סורגת

במשך כחודש ימים ישבה רחל גרמנסקי בת ה- 93 מבנימינה וסרגה כ- 30 בובות כפפה מקוריות לספריית בנימינה עבור תאטרון הבובות שמוקם בימים אלו בספרייה. התוצאה מדהימה! בובות צבעוניות ומקסימות שמיד שבו את לב הילדים. רחל סיפרה בחיוך: "יצירת הבובות איפשרה לי לטייל בעולם הדמיון. תחושת הנתינה והידיעה שהילדים יהנו ממעשה ידי גורמת לי תחושת סיפוק אדירה".
 
דליה פן הלר מנהלת הספריות בבנימינה וגבעת עדה היצירתית, חיפשה דרך נוספת בה ניתן לגרות את הסקרנות והיצרתיות הטבעית של הילדים בתוך מרחב הספרייה. "מבחינתי ספרייה זה בית לתרבות שבו יש ספרים. חשבנו על הקמת תאטרון הבובות כדרך נוספת להציג ולספר סיפורים עבור הילדים ובמקביל יהווה כמשחק עבורם" סיפרה דליה.
 
דליה פנתה לענת צייג, רכזת הגימלאים במועצה ובמתנ"ס שידעה מיד את מי לרתום למשימה. ענת: "את רחל הכרתי לפני ארבע שנים ומיד החלטתי לגייס אותה ואת כישוריה לטובת המועדון וכך זכינו להנות משיעורי אומנות ויצירה שאת תוצריהם . גם לאחר עזיבתה את מועדון מופת, המשיכה רחל לתרום מזמנה וכישוריה למען הקהילה. כולי תקווה שנמשיך להנות ממאור פניה ושלל כישוריה של רחל עוד שנים רבות".
 
דליה סיפרה: "פגשתי אישה מאירת פנים, יפייפיה ומיוחדת שגרה בבית שכולו מלאכות יד יצירתיות ומיוחדות. את ליבי שבו מיד צמחי הורד המטפסים על הקירות סרוגים בעבודת יד רחל מיהרה להסביר שהם נועדו לכיסוי סדקים בקירות. הערה זו מעידה על מחשבה יצירתית בלתי רגילה של מי שיודעת להפוך לימון ללימונדה".
 
כבר מהרגע הראשון דליה הבינה שאת הכישרון והיצירתיות של רחל אסור להגביל ועל כן ששאלה אותה רחל אילו בובות עליה ליצור היא ענתה מיד "כל מה שעולה על רוחך". וכך בתוך זמן קצר התמלאו שתי שקיות בבובות ססגוניות שכל אחת מהן מספרת סיפור בפני עצמה. "המגוון הוא רחב וכל ילד יוכל להתחבר ולשחק לבובה שמתאימה לו באותו הרגע" אמרה דליה.
 
רחל נהנתה מאוד מהסריגה והחופש היצירתי שהבובות אפשרו לה ואמרה בחיוך: "אני צריכה להודות לכם על האושר הגדול שנתתם לי" .
בחודש הקרוב ניתן לראות את הבובות בתצוגת האוספים בספריית בנימינה