רשימת קיצורי מקלדת

תכנית שדרוג תשתיות יצאה אל הדרך

תכנית שדרוג תשתיות יצאה אל הדרך

לאחר עבודת מיפוי והכנה מקיפה, השבוע יצאה אל הדרך תכנית לשדרוג תשתיות הביוב, המים והניקוז במושבות בהיקף של מילוני שקלים. ראש המועצה, איתי ויסברג: "תחום התשתיות במושבות טופל בשני ערוצים מקבילים שטחים פתוחים וכבישים. בשניהם יש היום למועצה תכנון ארוך טווח לסגירת פערים שנפתחו במהלך שנים. התכנון מתבסס על פרמטרים אחידים המייצרים דירוג הגיוני שיעבור תיקוף אחת לשנה כחלק מהתכנית הכלכלית של המועצה. בנוסף, כמועצה שאחראית גם על שירותי המים והביוב בה ללא תאגיד אזורי, יושקעו כספים רבים בהחלפת קווים ישנים ומערכות הבקרה".
 
כידוע המושבות הוותיקות בנימינה וגבעת עדה משופעות בתשתיות שחלקן מאוד מיושנות ועקב כך נוצרות בעיות חוזרות. בעקבות כך הוחלט לצאת עם תכנית כוללת לשדרוג תשתיות קיימות במטרה למנוע תקלות חוזרות ולשדרג את איכות השרות הניתן במערך המים והביוב לתושבים.
 
במסגרת העבודות יכללו גם עבודות ניקוז. השבוע יצאו אל הדרך שני פרויקטים בהיקף רחב: בגבעת עדה הוחלפו תשתיות המים בסמטאות הכלנית והנורית ובבנימינה החל טיפול מקיף בהסדרת הניקוז ברחוב והסדרת הביוב. נדגיש כי הסדרת הניקוז בנחלת ז'בוטינסקי תושלם עם סלילת הרחובות הדקלים והסמדר. בימים אלו החל תכנון מחודש לרחוב הדקלים בבנימינה שיכלול גם הסדרת הניקוז והשלמת תשתיות נדרשות.