רשימת קיצורי מקלדת

תושבי בנימינה - גבעת עדה, סופרים אתכם!

מפקד האוכלוסין 2022 יוצא לדרך

תושבי בנימינה - גבעת עדה, סופרים אתכם!

במסגרת היערכותה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לביצוע מפקד האוכלוסין של ישראל, נפגש השבוע ראש מועצה מקומית בנימינה-גבעת עדה, איתי ויסברג עם מנהל משרד אזור צפון מפקד האוכלוסין, איתי אליהו ודנו בקידום המפקד במועצה. איתי ויסברג: נתונים הם כלי עבודה חיוני לתכנון יעיל ונכון קדימה. אני קורא לתושבי המושבות שנבחרו להשתתף במדגם מפקד האוכלוסין להשיב לשאלון לטובת כולנו. נתונים אלו ישמשו את המועצה והמדינה בקבלת החלטות בעתיד".
 
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נערכת לביצוע מפקד האוכלוסין והדיור 2022. החל מה- 3 באפריל 2022 תחל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בביצוע מפקד האוכלוסין והדיור השביעי של ישראל ב- 1,300 יישובים ברחבי ישראל ובתוכם המועצה בנימינה-גבעת עדה. המפקד צפוי להסתיים ב- 30 בנובמבר 2022. נתוני המפקד הינם היחידים שניתנים לפרסום ברמת שכונה החופפת בהגדרתה לרמת אזור סטטיסטי. הנתונים חשובים למקבלי ההחלטות בשלטון המקומי, לקבלת אומדנים אמינים לתכנון יעיל, נכון ומותאם לרשות המקומית.
 
מפקד האוכלוסין הוא פרויקט איסוף הנתונים הגדול של ישראל המתבצע בממוצע אחת לעשור המשקף תמונת מצב מלאה ומהימנה אודות כלל תושבי ישראל בהיבטים דמוגרפיים, חברתיים וכלכליים.
 
מנהל משרד אזור צפון מפקד האוכלוסין, איתי אליהו הסביר: "כ-7% מתושבי בנימינה-גבעת עדה נבחרו להשתתף במדגם ולהשיב לשאלון המפקדי. מפקד האוכלוסין השביעי יהיה החדשני ביותר ולראשונה, ניתן יהיה להשיב על השאלון המפקדי באתר אינטרנט מאובטח וייעודי ממחשב ולא ממכשיר סלולארי. זאת בנוסף לאפשרות השבה בראיון טלפוני או בראיון פנים אל פנים. רק לעונים באתר תינתן הטבה – שובר דיגיטלי למימוש."
 
נדגיש כי המענה על השאלון הוא חובה על פי חוק והנתונים הנאספים בו תוך שמירה קפדנית על סודיות הנתונים ופרטיות הנדגמים. בשנים האחרונות, שינתה הלמ"ס את שיטת איסוף הנתונים על מנת לייעל את תהליכי העבודה במגמה לחסוך במשאבים. הלמ"ס עושה שימוש במאגרי מידע מינהליים כך שאין צורך לפקוד את כל התושבים והשאלון המפקדי הופך לממוקד יותר ללא שאלות מיותרות.
במדינת ישראל בוצעו עד כה שישה מפקדי אוכלוסין. המפקד הראשון היה עם קום המדינה ב- 1948, אחריו נערכו המפקדים אחת לעשור. מפקד האוכלוסין הקרוב יהיה מפקד משולב אשר יתבסס ברובו על נתונים מנהליים לצד איסוף נתונים מהשטח ובו צפויים להשתתף כ- 7% מכלל התושבים בישראל .
פרטים נוספים ברשתות – מפקד האוכלוסין 2022
 
נוכחים בתמונה:
ראש המועצה, מר איתי וייסברג
מנהל אזור צפון מפקד האוכלוסין, איתי אליהו