רשימת קיצורי מקלדת

האריה הגיע לבנימינה

האריה הגיע לבנימינה

תלמידי כיתה ד' מבית ספר אמירים חשפו השבוע במסגרת פעילות החינוכית עם רשות העתיקות שריד חרס עתיק בעיטור של אריה. מנהלת בית ספר אמירים, איילת ארבל: "התלמידים התרגשו מאוד כשחשפו את הממצא. פעילות מעין זו מדגישה את החשיבות של למידה פורצת גבולות מחוץ לכותלי הכיתה מה שהופך את הלמידה למשמעותית וחוויתית יותר".
 
בשבוע שעבר התקיימה פעילות של רשות העתיקות בשביל אמות המים עם 70 תלמידי בית ספר אמירים בבנימינה, שבמסגרתה סיירו התלמידים בשביל אמות המים, ביקרו באמה הבלתי גמורה בבנימינה, ואף התנסו בפעילות ארכיאולוגית בטחנת הקמח אבו נור.
במהלך היום, חשפו התלמידים את שרידי הטחנה, והתרגשו למצוא שבר של כלי חרס זואומורפי - בעיטור אריה – שהוא, בין השאר, אחד מסמליה של העיר ירושלים. תארוך הפריט טרם נקבע, וייחקר ע״י הארכיאולוגים של רשות העתיקות
 
״רשות העתיקות חרתה על דגלה לקרב את הציבור בכלל ואת בני הנוער בפרט למורשת הארץ ועתיקותיה, דרך פעילות והתנסות בשטח ועשיית היסטוריה בידיים במגוון רחב של פעילויות", אומר אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות. "סימלי, שדווקא בימים אלה, בהם אנחנו מציינים את יום ירושלים, מצאו בני הנוער את עיטור האריה. גילוי קטן אך מרגש כזה, מעצים את החיבור לערכי המורשת ולארכיאולוגיה.
שביל אמות המים לקיסריה הוא מיזם חינוכי - ערכי של רשות העתיקות, בשיתוף משרד ירושלים ומורשת, רשויות ומועצות שכנות וגופים ירוקים.
 
במסגרת המיזם, נחשפים אלפי בני נוער, קהלים וקהילות לערכי המורשת, הטבע ונופי ארצנו, דרך פעילות באמת המים לקיסריה ואתרי המורשת שבסביבה.
 
ראש המועצה איתי ויסברג: "שתוף הפעולה של בית הספר אמירים עם גורמי חיצוניים כמו רשות העתיקות הוא בדיוק מסוג שיתופי הפעולה הנרקמים כאשר מערכת החינוך יוצאת מהכיתה המסורתית לשטח. כשהשטח הוא מרחבי בקעת הנדיב והמורשת הטמונה בהם אפשר לצפות גם לתגליות מרתקות. מה שבטוח שהילדים נתרמו מעל ומעבר מהחוויה"
 
מנהלת אגף חק"ר, גלית אלרד: "מרחב החיים במושבות בנימינה וגבעת עדה מזמן לנו מפגש יומיומי עם הטבע, פעילות מסוג זה מהווה נדבך נוסף בחשיפת התלמידים לערכי המורשת והסביבה המהווים את התשתית החינוכית הראויה לחינוך. לצד זאת יציאה אל המרחב הסביבתי מאפשרת גיוון בשיטות הלימוד ומרחיבה את מיומנויות הלמידה ואת החוויה הלימודית. יישר כוח למנהלת ביה"ס ולצוות החינוכי על היוזמה וההובלה של שיתוף פעולה משמעותי זה"
 
צילום: אווילין לופן, רשות העתיקות