רשימת קיצורי מקלדת

מעצמה ספרותית

מעצמה ספרותית

למעלה מ30 סופרים ויוצרים הצטרפו לאחרונה לפורום הכותבים שמובילה דליה פן הלר מנהלת הספריות בבנימינה וגבעת עדה. שבוע הספר שיתקיים במושבות בשבוע הבא יהיה בסימן זרקור ליוצרים מקומיים. "ראוי לספרייה ציבורית שתהווה בית לכתיבה מקומית" אומרת מנהלת הספריות דליה פן הלר
 
מה רבה היתה ההפתעה כשמספר מרשים ורב של כותבות וכותבים שפרסמו לפחות ספר אחד נענו להזמנה, כולם תושבי ותושבות בנימינה גבעת עדה. למפגש הראשון הוזמן אמרי זרטל, מעצב עטיפות ספרים שישתף את משתתפי הפורום בתהליך המשמעותי של יצירת "רושם ראשוני" לספר .
 
במושבות מתגוררים כותבים ותיקים ומנוסים וגם כותבים שהוציאו ספר ביכורים ראשון. המפגש המשותף יכול לתרום לכל משתתפיו. "נהוג לחשוב שיוצרים הם אנשים אינדיבידואלים. אכן, תהליך היצירה אולי אינו זקוק לשותפים אבל בשלבים אחרים של פרסום, הפקה, שיתוף ותמיכה, באלו יש מקום למפגש עם אנשים נוספים שמתמודדים, התמודדו ויתמודדו עם אתגרים דומים. זה נכון לתחומי יצירה שונים ובאופן מיוחד ליוצרים בתחום הכתיבה" אמרה דליה.
 
שבוע הספר שיתקיים שבוע הבא במושבות יתן מקום של כבוד ליצירה המקומית. כבר השבוע אפשר לראות בשלטי החוצות במושבות פנים מוכרות של כותבות וכותבים מבנימינה ומגבעת עדה שפרסמו ספרים שכתבו. ספרי פרוזה ושירה, ספרים לילדים וספרים למבוגרים.
במהלך ימי שבוע הספר יעלה בדפי הפיסבוק של המועצה ושל הספריות, בכל יום "זרקור" על כותבת או כותב אחר ובנוסף כותבות וכותבים מקומיים יקחו חלק פעיל באירועים.
 
באירוע הפתיחה בבנימינה ביום רביעי 8/6/22 בשעות אחה"צ יתקיים יריד ספרים בו כותבות וכותבים מקומיים יציגו וימכרו את ספריהם החדשים. במקביל יתקיים הפנינג פעילויות ותחנות לילדים, הצגה אורחת של תאטרון הרחוב ORTODA שהופיע ברחבי העולם ומגיע גם אלינו. יהיו גם הופעות מוזיקה חיה של הרכבי מרכז המוזיקה ומכירה של ספרים מגוונים שנאספו על ידי צוות הספרייה.
ב"ערב מקומי 2" שיתקיים ביום רביעי 15/6/22 בערב בגינת ספריית בנימינה, יקריאו כותבות וכותבים קטעים קצרים מיצירות שכתבו. בערב זה יופיעו גם הצמד המוזיקלי "סתיו ותמר" שגם הם יוצרים מקומיים ומוכשרים ביותר. הם ישירו שאנסונים מתורגמים לעברית. בערב יוגש גם יין מקומי.
 
האירוע המסיים יתקיים בגינה הירוקה והמרווחת של ספריית גבעת עדה וגם בו יערך יריד ספרים של כותבות וכותבים מקומיים, שיהיו שם בעצמם לפגוש את הקהל. בנוסף נארח שני מופעים לכל המשפחה. שעת סיפור מוזיקלית מיוחדת עם הזמרת שירלי הוד ומופע פנטומימה מצחיק ומעורר השראה.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "מושג הספריה הציבורית נדרש להגדיר עצמו מחדש בשנים האחרונות וכך הוא גם עושה. שבוע הספר במושבות יהיה חגיגה אמיתית של ספרים, סופרות וסופרים, מופעים, מפגשים, סדנאות יצירה, מוזיקה עם ניחוח מקומי ומקסים של מי שהמילה הכתובה משמעותית בעיניו לא פחות מהמדוברת או המשודרת ברשתות דיגטליות"
 
מנהלת אגף חק"ר, גלית אלרד: הספריות בבנימינה גבעת עדה בהובלתה של דליה פן מרחיבות כל העת את מנעד הפעילויות והרלוונטיות לקהילה."פורום כותבים", מהווה אבן דרך משמעותית בהעמקת הקשר בין הכותבים למושבות. בפתחו של שבוע הספר העברי ראוי לנו לעסוק בחיזוקם של הכוחות המקומיים ליצירה עברית מתחדשת ולאפשר מפגש להפרייה ולמידה משותפת.