רשימת קיצורי מקלדת

מגמת התיאטרון של כרמים תופיע בפסטיבל עכו

מגמת התיאטרון של כרמים תופיע בפסטיבל עכו

"שנות הקסם", ההצגה של מצוינות תיאטרון בעל יסודי כרמים שבבנימינה התקבלה לפסטיבל תיאטרון אחר בעכו. ההצגה תעלה בחול המועד סוכות במסגרת הפסטיבל. ראש המועצה, איתי ויסברג: "צריך אומץ לטפל בנושא האלימות בקרב בני הנוער. כשהטיפול נעשה על ידי בני הנוער עצמם הוא גם יעיל יותר ומגדיל את הסיכוי למיגור התופעה. כל הכבוד לתלמידים ולמורה אביטל וייס אקשטיין על הבחירה בנושא והביצוע המרגש שמזכה אותנו בייצוג מכובד בפסטיבל עכו. כרמים זה לא רק רובוטיקה מובילה עולמית אלא גם אומנות הבמה עם מסר חברתי."
 
המופע "שנות הקסם" של אנסמבל התיאטרון במסגרת תיכון כרמים הינו מופע מקורי העוסק באלימות בקרב בני נוער. המופע נוצר במהלך חצי שנה של חקר ובדיקה אודות חומרים העוסקים בנושא שכללו בחינת כתבות, מאמרים, סרטונים, ראיונות אישיים, כתיבת זכרונות אישיים ועוד. מופע מיוחד זה מסוג Devised (תיאטרון 'יש מאין') עובד בשיטת הבימוי והמשחק של אן בוגרט, ומזה שנתיים יוצרות ומביימות התלמידים/ות את המופעים שלהם דרך שיטה זו.
 
המופע מבוסס על שישה אירועים אמיתיים שהתרחשו, חלקם מוכרים יותר עקב פרסומם בעיתונות במהלך השנים האחרונות, וחלקם מבוססים על אירועים אמיתיים של חבר/ות הקבוצה. "המופע עוסק בנושא של אלימות בקרב בני הנוער מנקודת מבטו/ן של חבר/ות הקבוצה וכולל אמירות ביקורתיות כלפי בני הנוער, ההורים ומערכת החינוך" מספרת אביטל וייס אקשטיין שמובילה את הקבוצה. "ההצגה מאוד משמעותית וחשובה ואנו שמחות שהצלחנו לייצר דיאלוג עם הקהילה שלנו בנושא זה." הוסיפה
 
ההצגה כבר הופיעה השנה בביאנלה של משרד החינוך בירושלים ועתידות להופיע גם במסגרות חינוכיות נוספות במהלך השנה הבאה.
השנה הוזמן האנסמבל להציג במסגרת בימת הנוער של פסטיבל עכו לתיאטרון אחר בחול המועד סוכות. את הקבוצה מובילה אביטל וייס אקשטיין, בימאית ומורה בשיטת הבימוי והמשחק של אן בוגרט מזה 14 שנים בתיכון כרמים.
 
מנהל חטיבת הבנים בבית ספר כרמים, רוני צרפתי: "בכל שנה האנסמבל מעלה תוצר של עבודת כתיבה המבוססת על מחקר וחוויות אישיות של תלמידי ותלמידות הקבוצה. השנה עסקה הנבחרת המדהימה הזו, באלימות המשתוללת במערכות החינוך, והצליחה לגעת בלב ליבה של הבעיה מנקודת המבט הייחודית של התלמידים. חוויה מרגשת ומלמדת על תפיסת עולמם של ילדינו שאינה תמיד עולה בקנה אחד עם המבוגרים. עבודה מרתקת של אביטל ולהקת השחקנים והשחקניות, יצרה רגעים קסומים, מטלטלים ומרגשים והביאה לכך שהצגה זו, חייבת להגיע לעוד קהלים".
 
מנהלת אגף חק"ר, גלית אלרד: " מבקשת להביע הערכה רבה למנהל ביה"ס העל יסודי כרמים, יורם יפה ולמורה והבימאית, אביטל וייס אקשטיין על האפשרות שהענקתם לתלמידי מגמת התיאטרון להביע סוגיות ערכיות מהותיות ועל הקרקע הפורייה שיצרתם לחקר ויצירה אומנותית בנושא כל כך רגיש ורלוונטי לבני הנוער. אין ספק שההצגה שנכתבה, הופקה ומשוחקת על ידי תלמידי כרמים ומבוססת על אירועים מציאותיים, היא אחד הכלים החינוכיים היעילים והמשמעותיים ביותר לעורר מודעות ושיח בקרב הורים, צוותים חינוכיים ותלמידים ואין לי ספק שכעת תוכל להשפיע על מעגלים רחבים"