רשימת קיצורי מקלדת

חברי הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז חיפה התארחו במושבות.

חברי הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז חיפה התארחו במושבות.

חברי הועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה בראשות יו"ר הועדה איתמר בן דוד, סיירו השבוע במושבות והתרשמו מהמרחב הכפרי בו הן נמצאות ומהייחודיות שלהן. ראש המועצה, איתי ויסברג, סקר בפני חברי הועדה את אתגרי התכנון והפיתוח הניצבים בפני המושבות בדגש על שמירה על הצביון הכפרי של מושבות בנות 100 ו 120 שנה. "אנו ניצבים בפני תקופה שבה אנו נדרשים למצוא את פתרונות לצרכי היישובים המתפתחים ולקהילה המגוונת הנמצאת בהם ולאזן זאת עם דרישות הפיתוח הארציות שמתדפקות על דלתותינו" אמר ויסברג.
 
הסיור נפתח בבית ימי בנימינה המחודש בו הוצגה על ידי נציגת העמותה לשימור ושחזור עבר המושבה בבנימינה, מורשת היישוב שהחלה לפני כמאה שנים. משם המשיך הסיור לאורך צירי הפיתוח המיועדים, יקב בנימינה, מתחם נילי, גבעת חן, מערב בנימינה ותחנת הרכבת העתידית, מתחם הותמ"ל, בורג' בנימינה, שכונת יוספטל בגבעת עדה, מבואות גבעת עדה, חורשת האלונים לאורך דרך רגבים, הרחבת גבעת עדה, איזור התעסוקה כרמל ומחצבת בנימינה. לסיכום התכנסה הפמליה בפרדס אלטשולר בסמוך לאחו בנימינה ונחל עדה לשיחה "צפופה" על עתיד החקלאות בעידן החדש. המוטו שהודגש לאורך כל הסיור היה "שעיר תהייה עיר ומושבה תהייה מושבה גם בעוד 40 שנה"
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "אני מודה לחברי הועדה שבחרו לצאת ליום אחד משגרת יומם ולהקדישו ללימוד שטח. זהו ביקור ייחודי ובעל חשיבות רבה בעיני כשחברי הוועדה בעלי זכות הצבעה והכרעה על עתידם של תושבי הרשות, רואים ממקור ראשון ובדרך בלתי אמצעית את הגיאוגרפיה והאקו סיסטם בהם נמצאות התכניות שצפויות להגיע להכרעתם.