רשימת קיצורי מקלדת

נחנך בית ימי בנימינה בפתיחת חגיגות המאה

השבוע חנכו מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה והעמותה לשימור ושחזור עבר המושבה את בית ימי בנימינה המחודש בפתיחת אירועי המאה לבנימינה. מדובר באחד מבתיה הראשונים של המושבה בו התגוררה משפחת צ'ודקוב. הבית נתרם למועצה לפני עשרות שנים וישמש כמרכז מורשת, חינוך, תרבות וקהילה.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: " חנכנו בהתרגשות רבה את בית ימי בנימינה לאחר שנים ארוכות של עבודה מאומצת בהובלת מתנדבי העמותה לשימור ושחזור עבר המושבה בנימינה. הבית הנפלא שניצב כאן לפנינו מספר את סיפורה הייחודי של בנימינה, סיפור המשלב ציונות והתיישבות, את קיבוץ הגלויות המגוון שהתיישב לאורך השנים במושבה ואת החקלאות הענפה והמגוונת שמתקיימת כאן עד היום. בית זה יהיה למוקד משיכה עבור תיירים ומקומיים להכרת המורשת הבנימינית וכמרכז ממנו יצאו סיורי מורשת וחוויה ברחבי המושבה.
 
אל שיפוץ הבית נרתמו המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, אגף מורשת במשרד ראש הממשלה, אנשי קיבוץ בית אל, המועצה לשימור אתרים וחברי העמותה לשימור עבר המושבה בנימינה.
 
ממלא מקום יו" העמותה, יובל חלמיש: "ברצוני להודות לראשי המועצה בעבר, אשר במהלך כהונתם המשיכו לתמוך בפעילות העמותה לשימור ובבית הראשונים. הוחלט על שיפוץ יסודי של הבית, כולל עבודות שימור מקיפות והתאמת הבית למרכז מורשת, תרבות וקהילה.
מזכירת העמותה לשימור, מתוקה מחנאי, שהובילה בהתנדבות את הפרויקט המורכב אמרה: "פרויקט שחזור ושיפוץ של שש שנים הסתיים כעת בגזירת סרט והתקנת המזוזה. אנו תקווה כי לאחר ההשקעה הרבה בבית הוא יהפוך למוקד עליה לרגל עבור מבקרים שירצו ללמוד על עברה המפואר של בנימינה ולטייל באזור. תודה לכל השותפים הרבים שהתגייסו ולקחו חלק כדי שהפרויקט יצא אל הפועל".
 
במהלך הטקס העניק ראש המועצה, איתי ויסברג, תעודות הוקרה לראשי הרשויות ומשפחותיהם שכיהנו בתפקיד מיום היווסדה ועד היום. מרדכי אלון פייקוביץ ז"ל ,אברהם מגלי ז"ל, משה לאואר ז"ל, מוטי קירמאייר, אריה זיתוני, אורי דיסטניק , פינקי זוארץ ז"ל.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "רשימת פועלם של ראשי המועצה לדורותיהם ארוכה ושונה במעט בין אחד לשני אולם מכנה משותף לכולם והוא עבודתם המסורה לאורך השנים לטובתה של המושבה האהובה שלנו בנימינה. תודה לכולם על הזכות לעמוד היום מולכם ולהוקיר את מי שהנהיג את המושבה לאורך השנים.
1- גזירת הסרט צילום: שרון שחר
2- ראשי הרשויות של בנימינה לדורותיהם – איתי ויסברג, מוטי קרמייר, אריה זיתוני, אורי דיסטניק צילום: שרון שחר
3- צילום של הבית והקהל- צילום : ראובן רפ