רשימת קיצורי מקלדת

מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה נערכת לשלב ההתנגדויות לתכנית המתאר הכוללנית שלה

מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה נערכת לשלב ההתנגדויות לתכנית המתאר הכוללנית שלה
תקופת ההתנגדויות החלה: לאחר שהציגה המועצה עם מנהל התכנון תכנית מתאר שזכתה לאישור הפקדה מהוועדה המחוזית חיפה מצאה עצמה המועצה מגנה עליה בבתי משפט מול הוועדה הארצית (ולנת"ע) שהכניסה בה שינויים הרסניים ליישוב. כעת נערכים במועצה המקומית להגשת התנגדויות. במקביל נערך לפני שבוע כנס תושבים באמצעות הזום בו הוצגה התכנית ועיקרי ההתנגדויות שעליהם המועצה מתכוונת להמשיך ולהאבק.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג :"מדהים איזה כח נתן המחוקק לנציגי ועדה אחת בישראל היכולים למחוק תכנון משותף של 6 שנים בין מנהל התכנון עצמו והרשות המקומית ולהשחית את עתידה של מושבה שלמה."
 
כחלק מהמאבק בהפקדת התכנית עם השינויים שנערכו בה, ערכה המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה כנס תושבים במטרה לחדד את האתגרים והקשיים שולים מהתכנית שהופקדה, לענות על שאלות התושבים ולהסביר על תהליך ההתנגדות שהחל.
נזכיר כי המאבק בתכנית המתאר מתנהל בשנתיים האחרונות וזה לאחר שבאפריל 2021 הולנת"ע ביצעה שינויים מהותיים בתכנית המתאר להפקדה.
 
בעקבות כך שלושה חודשים לאחר מכן עתרה המועצה נגד שינויי הולנת"ע. מהלך זה הוביל לעיכוב בהפקדת התכנית. בינואר 2022 כחלק מהמשך המאבק של המועצה, בית המשפט המחוזי מוציא צו נגד הפקדת התכנית לבקשת המועצה.
ביוני 22 עתירת המועצה נדחית וכך גם הגשת ערעור מטעם המועצה ובספטמבר האחרון תקופת התנגדויות יוצאת לדרך. כאמור בימים אלו שוקדים במועצה על הגשת ההתנגדות לתכנית.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "על פי בית המשפט העתירות של המועצה נגד התנהלות זו הן מוקדמות ולכן הגענו לשלב ההתנגדויות לתכנית בו אני קורא לכל בר עדת במושבות להציג את עמדתו בעד התכנית שהפקידה המועצה ונגד השינויים הגסים שנעשו בה על ידי הולנת"ע".