רשימת קיצורי מקלדת

הישג לבנימינה במאבק על עתידה

הישג לבנימינה במאבק על עתידה

הישג למועצה המקומית בנימינה גבעת עדה במאבקה על עתידה וציביונה של המושבה בנימינה. בדיון שקיימה השבוע הועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) הוחלט לאפשר למועצה לפתח את אזור המסילה העתידית הסמוך לכביש 4 כאזור לפיתוח עירוני מעורב המיועד למגורים תעסוקה ומסחר. המאבק על נושא הצפיפויות ידון במסגרת ההתנגדויות לתכנית המתאר. ראש המועצה איתי ויסברג שהוביל עם צוותו המקצועי את המאבק: "מדובר בבשורה הרת גורל לעתידה של המועצה וליכולתה הכלכליות העתידיות של המועצה. נמשיך ונאבק גם בנושא הגדלת צפיפויות הבינוי על מנת להבטיח שבנימינה תישאר מושבה גם ב 30 השנים הבאות".

בתום מאבק של כשנתיים קיבלה השבוע הולנת"ע את החלטותיה לתיקון מספר 16 לתמ"מ 6 ששונתה כחלק מהדיונים על תכנית המתאר הכוללנית של בנימינה. כזכור בתכנית המתאר הרשותית ששונתה על ידי הולנת"ע בשנת 2021 הוחלט לבטל את אזור התעשייה שתוכנן סמוך למיקום מסילת הרכבת העתידית בטענה כי אין צורך באזורי תעשייה נוספים במרחב. המועצה המקומית התנגדה נמרצות להחלטה זו וטענה כי ביטול זה יפגום ביכולתיה הכלכליות של הרשות ושירותים הניתנים לתושבים ויהפוך אותה מרשות עצמאית לרשות נתמכת. בסוף הליך ההתנגדויות בהם השתתפה המועצה וגופים נוספים קיבלה הולנת"ע את עמדת המועצה ואישרה פיתוח כלכלי במסגרת פיתוח עירוני מעורב הכולל מסחר ותעסוקה בכל השטח שבין פסי הרכבת העתידיים על פי תכנית תת"ל 65 וכביש 4 במערב בנימינה.

עם זאת, דחתה הולנת"ע את דרישת המועצה לפיתוח ובינוי במזרח המושבה על חשבון מערבה. כמו כן דחתה את דרישת המועצה לפיתוח תיירות חקלאית מדרום למושבה.

דרישת המועצה ועמותת חיים לנחל תנינים לצמצם את הבינוי בפשט ההצפה של נחל תנינים, בצפון המושבה, התקבלה ותכנית הבינוי בוטלה. כביש עוקף בנימינה ידון להחלטת הולנת"ע במסגרת תכנית מתאר ארצית לתחבורה.
בנושא הצפיפויות ששונו על ידי הולנת"ע- קבעו חברי הועדה כי נושא זה ידון במסגרת דיון בהתנגדויות תכנית המתאר.

כאמור המאבק על צביונה של המושבה בנימינה ימשך בחודשים הקרובים בדיונים בתכנית המתאר. נדגיש כי מאבק שהובילה המועצה כנגד תכנית המתאר נרתמו תושבים, עמותת נחל תנינים וגופים נוספים ונרשמו 1101 התנגדויות שהוגשו לתכנית המתאר. בעקבות כך הועדה המחוזית מינתה חוקר שיבדוק את ההתנגדויות ויגיש את המלצתו.

ראש המועצה, איתי ויסברג: "זהו הישג משמעותי וגורלי למועצה ולעתיד היישוב ואני שמח שמאמצנו הרבים נשאו פרי. בזכות החלטה זו למועצה יש כיום אופק כלכלי לרשות שיאפשר מתן שירותים ראויים לתושבים. הישג נוסף וחשוב הוא ההכרה של חברי הולנת"ע בנחל תנינים כערך מוגן סטטורי וצמצום הבינוי בפשט ההצפה. המאבק טרם הסתיים ואנו עם פנינו קדימה להבטיח שמושבה תישאר מושבה ולא תהפוך לעוד עיר במרחב חסרת ייחוד כפי ששמרה המושבה בקנאות במשך מאה שנות קיומה ועד היום".

מהנדס המועצה, אדר' יואב מלטר: "הישג משמעותי למועצה, כאשר הולנת"ע הכירה בצורך לפיתוח שטחים באזור שמערבית לפסי הרכבת העתידיים ולמעשה להכיר, ולו חלקית, בטענות המועצה לגבי אזור זה. אנו שמחים על הפתיחות והחלטה העניניית לנושא זה, יחד עם הצורך בהמשך המאבק על יתר הנושאים שנכללו בהתנגדות המועצה, לרבות הנושאים אליהם מתנגדת המועצה בתכנית המתאר."