רשימת קיצורי מקלדת

בנימינה מציינת מאה לחנוכת המושבה בישיבת מועצה חגיגית

בנימינה מציינת מאה לחנוכת המושבה בישיבת מועצה חגיגית

אתמול התקיימה ישיבת מועצה חגיגית לציון מאה שנים לחנוכת המושבה בנימינה במעמד הממונה על מחוז חיפה של משרד הפנים, פאיז חנא. בישיבה חתמו חברי המליאה על אמנת המאה שנכתבה בחודשים האחרונים בתהליך של שיתוף ציבור.
 
ראש המועצה איתי ויסברג אמר בדבריו: "בתיאום מושלם של אחת למאה שנה הגיעה סערת ברברה ונתנה את התפאורה לאירוע החגיגי, ממש כפי שעשתה אחותה חסרת השם באירוע המקורי שאירע היום לפני מאה שנה. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות להיות מופקד על משמרת המושבה בשנה היסטורית זו כשמאחורי שרשרת ארוכה של אנשים גדולים שעשו רבות למען הציבור עליהם היו מופקדים באחד מפעולות ההתיישבות החקלאית היפות ביותר בישראל."
 
בנימינה הוקמה על ידי הברון רוטשילד, כתל בנימין ובמהרה שונה שמה לבנימינה כשם תחנת הרכבת. חגיגת חנוכת המושבה לפני 100 שנים היוותה אבן דרך בבניית ארץ ישראל. "ישוב משוכלל בארץ ישראל שיהווה מופת לרבים" הצהיר הברון בעת הקמת בנימינה, וכך היה. בראשית דרכה בנימינה נשתלה יסמינים ששימשו עבור תעשיית הבשמים, מאוחר יותר הפרדסים תפסו חלק נכבד בעושרה החקלאי ולצד אלו התפתחה פה תעשיית חלב ענפה שהובילה חלב מפוסטר לכל רחבי הארץ.
 
ויסברג הוסיף: "אחרי מאה שנים אנחנו עומדים גאים בעבודתם של קודמנו בשמירה על היישוב ושיגשוגו מלאים מרץ להמשיך ולפתח אותו הלאה. המושבה הציורית שלנו הפכה להשראה עבור רבים וכפי שמתבטא גם בשיריו של בנה אהוד מנור מהווה דוגמה לנוף אנושי נטוע חזק בנוף קדומים. חג שמח ט"ו בשבט ומאה שמח בנימינה"
 
ישיבת המועצה החגיגית נערכה השבוע בחאן זרעוניה. במבנה העתיק שניבנה בשנות ה-80 של המאה ה-19 בידי משפ' סאדק פאשה, ושימש מאוחר יותר את ראשוני הקבוצה הקליפורנית והקבוצה ההולנדית עד להתיישבותם בבנימינה.
 
במהלך הישיבה, חתמו חברי המליאה על אמנת המאה שנכתבה בחודשים האחרונים בתהליך של שיתוף ציבור וככתיבה משותפת בין תושבי המושבה, מתנ"ס בנימינה גבעת עדה והמועצה. את תהליך כתיבת האמנה הוביל יושב ראש הנהלת המתנ"ס, אילון גלעד.
אילון סיפר: "מטרת התהליך היתה לעצור לרגע את שגרת היום יום ולחשוב על המקום בו אנו חיים, הערכים לפיהם היינו רוצים לחיות ולגדל את ילדנו ומה המחוייבות שלנו למקום בנוסף רצינו לשלב את סדר היום אותו מובילה המועצה ומחויבויות המועצה לתושבים ועיצוב סביבת החינוך והחיים .
 
יצאנו לדרך עם ערכי היסוד שהוגדרו על ידי התושבים בשיתוף ציבור לרגל חגיגות המאה והגענו לאחר תהליך ארוך לנוסח המוסכם הזה. אני רוצה להודות לתושבים שנרתמו ולקחו חלק בתהליך ולמועצה על השותפות המלאה בכתיבת האמנה. אנו תקווה שמסמך זה יהווה אבן דרך בהמשך תפיסת יחסי השותפות בין המועצה לתושבים".
 

נוסח האמנה:

בנימינה, היא הבית שלנו, אתמול היום ומחר.
אנחנו רוצים לחיות בבית שיהיה מקור לשייכות, מקור לביטחון, מקום להכלה ומקום לצמוח בו ולהצמיח את הדורות הבאים אחרינו.
 
כתושבי ותושבות בנימינה אנחנו מתחייבים לדאוג לבית שלנו ולפעול על פי העקרונות הבאים:
כבוד הדדי ורעות - לשמר את ערכי הרעות והאחווה בחיי היום יום. לכבד את תושבי ותושבות המושבה על כל גווניהם, לדאוג לשלומם ורווחתם ולהפגין קבלה וסובלנות בתוכנו ומול שכנינו.
 
אחריות ומנהיגות - להיות מחוייבים לדורות הותיקים ולדורות הבאים. להוביל את היישוב במסירות והגינות תוך הקפדה על דוגמא אישית ולתרום באהבה את חלקנו באתגרים הלאומיים של העם והמדינה.
 
שמירה על הסביבה - להקפיד על ניקיון וחזות המרחב הציבורי המשותף לנו, לשמור על הסביבה הבנויה, השטחים הפתוחים והשדות המעובדים ולשמור על הטבע בו אנחנו נטועים.
 
מורשת - להכיר, לשמר ולספר את מורשת המושבה . ולהיות גאים בהיותנו בנימינים ובנימיניות.
במהלך הטקס שיחזרו חברי המליאה את התמונה ההיסטורית משנת תש״י בזמן טקס המעמד הרישמי להכרזת המועצה במעמד שר הפנים מ. שפירא