רשימת קיצורי מקלדת

5 מיליון שקלים למורשת בבנימינה גבעת עדה

5 מיליון שקלים למורשת בבנימינה גבעת עדה

משרד מורשת אישר לאחרונה למועצה מקומית בנימינה גבעת עדה תקציב בסכום של כחמישה מיליון שקלים עבור אתרי המורשת הפזורים על מסלולי המורשת ברחבי המושבות. "מדובר באישור מרגש של תקציב משמעותי שיאפשר לנו לחולל שינוי מהותי באתרי המורשת של המושבות ולהנגישם לציבור ולתלמידי המושבות במסגרת תכנית החינוך של המועצה "חינוך בדרך שלנו". הכסף יאפשר לממש את חזון החינוך למורשת תוך מתן דגש על שימור, שחזור והנגשת המקומות והסיפורים ההיסטורים שכל אתר ואתר טומן בחובו" הסביר ראש המועצה, איתי ויסברג.
 
לפני כשנתיים הגישה המועצה פניה למשרד מורשת בקשה לקבל סיוע בהקמת נתיבי מורשת במושבות בנימינה וגבעת עדה. הפרויקט כולל הקמת שבילי מורשת ייחודיים בין האתרים בשתי המושבות. כל אחד מהאתרים מהווה סיפור היסטורי עצמאי אך גם תורם לנרטיב ההתיישבותי ומורשתו ההיסטורית של עם ישראל.
 
מטרת הפרויקט היא הפיכת המרחב הפיסי החוץ מבני לחלק מהותי ומעשיר בהעברת הערכים ההיסטוריים הטמונים במבנים ההיסטוריים הפזורים בו ולהתגבשות החברתית של הרעיון הציוני ההתיישבותי בארץ ישראל של המאה הקודמת. בתוך כך ביקשה המועצה לבצע גם שימור ושחזור למבנים ייחודיים והיסטוריים במושבות הקושרים המהווים פרקים בסיפור המורשת.
 
בנוסף לתכנית נתיבי המורשת אושר גם תקציב לשיקום בית בצלאל והדסה לוי הנמצא בלב רחוב המייסדים בבנימינה, לבית הכנסת המרכזי בגבעת עדה, לבית הרופא הראשון בבנימינה, למגדל המים הוותיק הנמצא ליד בית הספר העל יסודי כרמים ושימש את המחנה הבריטי ולחצר בית ימי בנימינה. בימים אלו החלו במועצה לפעול למימוש התקציבים שאושרו.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "זו החלטה חשובה ומשמעותית במיוחד למושבות בימים בהם בנימינה חוגגת 100 להקמתה וגבעת עדה 120 להקמתה. הגם שהמאמץ להשגת התקציב היה ארוך התוצאה בהחלט מבורכת ותהווה דחיפה משמעותית לחזון החינוך והמורשת של המועצה".
 
בצילום: בית בצלאל והדסה לוי
קרדיט : ירון שניר