רשימת קיצורי מקלדת

ספר מתכונים 100

ספר מתכונים 100

 
במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה חיפשו דרך מיוחדת לחגוג 100 שנים למושבה הותיקה. במסגרת שנה של אירועים ששיאם יגיע ב15.06.23 באירוע המרכזי. עלה רעיון לתעד את המטעמים הבנימינים וללקט לספר אחד מעורר תיאבון את מתכוני התושבים. מנהלת הספריות בבנימינה וגבעת עדה, דליה פן הלר שהובילה את הפרויקט סיפרה: "במשך כמעט שנה, "צדנו" תבשילים שיש להם סיפור אישי, בנימיני. הוצאנו פניות לציבור, העברנו מפה לאוזן, פנינו באופן אישי ובמקביל חיפשנו את האנשים הנכונים שיפיחו חיים ברעיון. את התוצאה תוכלו לראות ולהתרשם בעצמכם. זו הזדמנות להודות לכל מי שעצרו לרגע ושיתפו אותנו בסיפורים המרגשים ובסודות המטבח שלהם ושלהן".
 
הרעיון להכנת הספר עלה על ידי תושבת בנימינה דורית קימחי אריזון במסגרת שיתוף ציבור שנערך במועצה לרגל חגיגות המאה לבנימינה. טלי הרדאבל שערכה והפיקה את הספר, אספה וליקטה את המתכונים והסיפורים. הרדאבל סיפרה כי ספר המתכונים המקומי הוא אסופה משובחת במיוחד של מתכונים וסיפורים המתייחסים לסביבה ולאנשים, חלקם מתבססים על חומרי גלם שגדלים כאן, אחרים הועברו בירושה מסבתות שבישלו לאורך עשרות שנים והשאירו טעמים וריחות המעוררים געגועים, לצדם מתכונים עכשוויים וייחודיים, מקוריים ומעוררי תיאבון.
 
מנכ"לית המועצה, ניצן גרמן מחנאי: "הריחות והטעמים הבנימינים שליוו את חיינו ועדיין מלווים התכנסו לספר אחד שנערך בקפידה ושילב בין הסגנונות השונים, העליות השונות, וההיסטוריה שכל משפחה נושאת עימה. מבחינתנו זו דרך מצויינת להנציח 100 שנות התיישבות ועשייה"
 
תהליכי תחקיר, כתיבה, צילום ועיצוב של הספר ריפדו היטב את המותניים של העושות במלאכה, שזכו לטעום מהשפע בגננו ואיפשרו הזדמנות נהדרת לאותם הריחות שנישאו באוויר המושבה לאורך השנים להמשיך ולקרוא לאנשים להיכנס לרגע, לטעום, למשל, ריבה מתות גינה, כפי שניסח זאת טוב מכולם הפזמונאי יליד בנימינה אהוד מנור. אז בפעם הבאה שהמטבח קורא לך, כדאי להשאיר את החלון קצת פתוח, ולתת לניחוח הבישול או האפיה להתבדר ברוח.
 
את הספר ניתן לרכוש באירוע הפתיחה של שבוע הספר בגן יד לבנים בבנימינה. ביום חמישי 1/6/23 בשעות 17:00-19:00