רשימת קיצורי מקלדת

לרגל חגיגות המאה- קושט קיר הרכבת בבנימינה

לרגל חגיגות המאה- קושט קיר הרכבת בבנימינה

לרגל חגיגות המאה לבנימינה קושט הקיר האקוסטי החוצה את בנימינה לצד הרכבת באורך של כ- 300 מטרים. מדובר בפרויקט משותף של רכבת ישראל ומועצה מקומית בנימינה גבעת עדה שכלל שיתוף ציבור רחב.
 
"מרגש לראות את בנימינה מתקשטת לקראת ציון מאה שנים להיווסדה. אני מודה לרכבת ישראל על שיתוף הפעולה ותמיכתם בפרויקט זה, זוהי מתנה גדולה למושבה ביום חגה" אמר ראש המועצה, איתי ויסברג. ציטוט רכבת?
 
במהלך החודשים האחרונים שקדו במועצה על עיצוב ותכנון קיר הגרפיטי. "היה לנו חשוב שלצד שיפור הנראות של הקיר שעובר ברחוב הראשי של בנימינה, יספר הקיר את סיפורה של המושבה בצורה צבעונית ומזמינה" סיפרה מנכ"לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן.
 
לפני כשלושה חודשים הפיצה המועצה תמונות מתקופות שונות בחיי המושבה הוותיקה וביקשה המציבור לדרג את התמונות הטובות ביותר לטעמו. כ- 200 איש השתתפו בבחירה ודירגו את התמונות. אומנים מחברת קוט ארט, הגרפיקאית ענבר גליקזליג והמעצבת דקלה יהושע ברוך התגייסו ועיצבו את הקיר.
 
התמונות שנבחרו הן מהתקופות שונות בעבר המושבה ומשקפות את נופיה של בנימינה וסיפורה הייחודי שכולל בין השאר את המעברה, קטיף היסמינים, ייבוש ביצת כבארה, אתרים היסטורים של המושבה, נחל תנינים ועוד.
 
לצד התמונות שנבחרו נשזרו ציטוטים משיריו של אהוד מנור ז"ל, בן בנימינה שביטא בשיריו על אהבתו הרבה למושבה הפסטורלית בה נולד וגדל. במשך כשבועיים עמלו האומנים מחברת קוט ארט בהובלת רומן קוז'וקין וציירו את הקיר החשוף כעת לכל תושבי המושבה ולכל החוצים אותה לאורך דרך המסילה.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "אני רואה בקיר האקוסטי המעוצב ברוח היסטורית המושבה בנימינה מתנת רכבת ישראל ליום הולדת המאה של המושבה שצמחה סביבה. תודה רבה למנכ"ל רכבת ישראל מר מיכאל מייקסנר ולאמנים שהשאירו במרכז המושבה נכס כל כך מרשים ומיוחד - קיר אקוסטי המספר את סיפורה המרתק של בנימינה, מתובל בשיריו הנהדרים של בן המושבה אהוד מנור."
 
צילום באדיבות רכבת ישראל
 
לצפיה בסרטון של הקיר באדיבות רכבת ישראל
https://youtu.be/Ls4oWppcG_s