רשימת קיצורי מקלדת

דיון נוסף על עתיד המושבות

דיון נוסף על עתיד המושבות
השבוע התקיים דיון נוסף בוועדה הארצית לתכנון בירושלים בנושא התנגדויות לתכנית תמ"מ 6/16. המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה דרשה בדיון במסגרת הגשת התנגדותה ששטח הפיתוח החדש ליד תחנת הרכבת העתידית יוגדר לתעסוקה בלבד וזאת כדי שאיזור תעסוקה זה יהווה עוגן כלכלי עתידי למועצה. מהנדס המועצה, אדר' יואב מלטר, אמר: "המועצה תמשיך לפעול על מנת להבטיח את עתידה הכלכלי וקיומם של עוגנים כלכליים וזאת על מנת לאפשר עצמאות כלכלית ושירות מיטבי לתושבים."
 
עוד ביקשה המועצה לא לאפשר פיתוח בשטח הסמוך להפרדה המפלסית המהווה שער כניסה לישוב וזאת על מנת לשמור על המבט הנופי בכניסה למושבה. נזכיר כי בשנת 2022 הגישה המועצה את התנגדות רחבה לתוכנית זו ובעקבות ההתנגדות הוחלט להגדיל את שטח אזור התעסוקה המתוכנן בסמוך לרכבת העתידית.
 
עורך דין אריאל פישר ממשרד נחליאלי שמיצג את המועצה בדיונים בנושאים תכנונים אמר: "מדובר בהליך ארוך ומתמשך אל מול מוסדות התכנון הארציים והמחוזיים שמתבצע במספר מישורים במקביל לרבות הגשת התנגדויות ועתירות לבתי המשפט. המועצה משקיעה בכך משאבים רבים וזאת על מנת להבטיח את עתיד המושבות ועצמאותן."
 
נדגיש כי הדיונים בנושא התנגדות המועצה להגדלת הצפיפויות בבינוי העתידי, כמו כן התנגדויות בנושא הבינוי במזרח בנימינה ובנושא ביטול תכניות התיירות החקלאית, ידונו במסגרת ההתנגדויות לתכנית מתאר כוללנית. בחודשים האחרונים מונתה חוקרת לטיפול בלמעלה מ 1300 התנגדויות שהוגשו לתכנית המתאר. החוקרת צפויה לקיים דיונים בהתנגדויות בחודשים הקרובים.