רשימת קיצורי מקלדת

נפתחו הדיונים לשמיעת ההתנגדויות לתכנית המתאר של בנימינה וגבעת עדה

נפתחו הדיונים לשמיעת ההתנגדויות לתכנית המתאר של בנימינה וגבעת עדה

לאחר מאבק של שנתיים והגשת מעל 1300 התנגדויות נפתח הבוקר (3.12.23) שלב שמיעת ההתנגדויות לתכנית המתאר של בנימינה גבעת עדה בועדה המחוזית בחיפה.
 
מדובר במאבק שמנהלת המועצה שלוש השנים האחרונות ביחד עם מתנגדים נוספים כנגד החלטות הולנת"ע לשינוי התכנית שהפקידה המועצה והועדה המחוזית בשנת 2020. הדיון נערך בפני החוקרת פרופסור מרים ארז שמונתה לחקור את הכמות החריגה של ההתנגדויות שהוגשו כנגד התכנית.
 
את שלב שמיעת ההתנגדויות פתח ראש המועצה, איתי ויסברג, שהדגיש כי זהו מאבק חשוב וצודק על עתיד המושבות ודרש לחזור לתכנית שאושרה להפקדה בשנת 2020. בכלל זה דרש להפחית את הצפיפויות, לשמור על בנימינה כמושבה, ולהחזיר את הבינוי במזרח בנימינה על מנת לשמור על איזון דמוגרפי. בנוסף דרש להחזיר את התכנית שהוגדרה לפיתוח אזור התעשייה במערב בנימינה על מנת להבטיח את היכולת הכלכלית של המועצה לספק שירותים לתושבים. כמו כן, דרש להחזיר את התכנית לפיתוח תיירות חקלאית שנדחתה על ידי הולנת"ע.
 
בפתח דבריו הזכיר ויסברג את החלטת בית המשפט העליון בערר שהגישה המועצה והדגיש כי בית המשפט קבע כי על הועדה לדון בלב פתוח ובנפש חפצה בטענות שמועלות על ידי המועצה בהיותה מוסד תכנון עצמאי שאינו תלוי בהחלטת הולנת"ע.
 
מהנדס המועצה, אדר' יואב מלטר הציג כי השינויים המהותיים והמהפכנים שערכה הולנת"ע בתכנית בוצעו ללא נימוקים. הוא הציג את הכשלים ששינוים אלו מייצרים עבור תכנית המתאר. אדר' מלטר הציג את הגידול הצפוי בעקבות שינוי הגדרת הצפיפויות לכדי 432 אחוז גידול שיוביל לכ 53 אלף איש במושבות. "זה מוביל אותנו לצפיפויות ולמציאות שאיתה המועצה לא תוכל להתמודד" אמר מלטר
כמו כן, פירט על הכשלים התחבורתיים שיובילו לנצירת המושבה בנימינה בעקבות אי התאמת התכניות לפתרונות תחבורתיים. בנוסף דרש לחייב שלביות בתכנית על מנת להבטיח כי המועצה תוכל לעמוד במימוש התכניות הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט התשתיתי.
 
היועץ המשפטי של המועצה, עו"ד אריאל פישר, סקר את המאבקים והדיונים המשפטיים שניהלה המועצה בשלוש השנים האחרונות הן בבית המשפט העליון והן בבית משפט המחוזי וביקש כי החוקרת תתיחס להחלטות קודמות שנקבעו בעתירות שהוגשו.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג, וכל צוות המועצה בשיתוף צוות התכנון של התכנית התנגדו נחרצות לתכנית שהציגו רמ"י בדיון לפיה הם מבקשים לפתח שטחים נוספים לבניה לאורך כביש רגבים לרבות חורשת האלונים ההיסטורית.
 
בהמשך השבוע תשמע החוקרת התנגדויות נוספות מאירגונים, תושבים ועוד שהגישו את התנגדותם לתכנית.
 
בתמונה: מנכ"לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן, ראש המועצה, איתי ויסברג, יועמ"ש, עו"ד אריאל פישר, מהנדס המועצה, אדר' יואב מלטר