רשימת קיצורי מקלדת

חינוך בדרך שלנו- מתחילים בבינוי

חינוך בדרך שלנו- מתחילים בבינוי
משקיעים בחינוך במושבות : תכנית החינוך הייחודית של מועצת בנימינה גבעת עדה, "חינוך בדרך שלנו", עולה כיתה.
 
השבוע אישרו במועצה את מרכיב הבינוי בתכנית להקמת 9 כיתות חוץ בהשקעה של למעלה מ-300 אש"ח. כיתות אלו יוצבו במרחבי הלימוד החדשים המוקמים בשטחים הציבוריים ברחבי המועצה שיהוו חלק בלתי נפרד מתכנית שאחד ממרכיביה הוא שבירת מודל הכיתה המסורתית ופיתוח למידה חוץ כיתתית באתרים השונים ברחבי המושבות.
 
ראש המועצה, איתי ויסברג הסביר: "עוד שלב קורם עור וגידים בתכנית החינוך פורצת הדרך של המועצה. עתיד החינוך לא נמצא במודלים הוותיקים של מורה, כיתה, לוח וגיר, ציונים ושעות סיוע לתלמידים מתקשים, אלא בלימוד מתוך עניין אישי בליווי מורה מלווה (מאמן) בקבוצות דינמיות ובמרחבי לימוד מגוונים. כיתות הלימוד החדשות מסמנות יעד חדש לצוות הפדגוגי, התלמידות והתלמידים שלנו. בית הספר איננו רק התחום המגודר שנבנה על פי תקן משרד החינוך אלא כל היישוב והקהילה שבו".
 
לאחר חשיבה מעמיקה שכללה שיתוף ציבור ושולחנות עגולים נבנה מודל חדש לפיו הלמידה צריכה להתאים את עצמה על מנת להיות רלוונטית לעת הזו. "תקני החינוך הקיימים לא יכולים לכסות על החסך שהולך ונפתח בין הפדגוגיה הנוכחית ואתגרי העתיד. התכנית שאושרה השבוע תאפשר תשתית נוחה ללמידה במהלך היציאה מחוץ לכותלי בית הספר" הוסיף ויסברג.
 
תוכנית "חינוך בדרך שלנו" מאפשרת לצוות החינוכי ולתלמידים יציאה מהשגרה הבית ספרית הן בהיבט הפיסי והן בהיבט הפדגוגי. הנופים, המורשת, האנשים במושבות הן בסיס הלמידה הראוי ביותר עבור התלמידים.
 
בימים אלו יוקמו כאמור מרחבי למידה חוץ כיתתיים באתרים מרכזיים במושבות. בין היתר יבנו כיתות חוץ בסגנונות שונים בפארק אתגרים בבנימינה בסמוך לקניון הפיל, בגן החושים בבנימינה, באמת המים הבלתי גמורה בבנימינה, בגן הרימון בגבעת עדה ובמתחם השופרסל בגבעת עדה. בניית כיתות חוץ אלו תאפשר את פתיחת גבולות בית הספר אל המושבות על ההון האנושי וסביבות הטבע ותהפוך את הלמידה לרב מימדית.
 
בשנה הקרובה הכוונה להשלים את פיתוח התוכנית היישובית הן בפן התשתיתי אולם לא פחות גם בהיבטי הפדגוגי של כתיבת מערכי השיעור ייעודיים והכשרת הצוותים.
 
מנהלת אגף חק"ר, גלית אלרד: "גם לנו האחריות לספק את תשתית הידע, החוויה והתשתית הלימודית בכדי שהתהליך יהיה משמעותי ומזמין. אין ספק שהליך זה מהווה פריצת דרך בשיפור המערכת החינוכית במושבה. בחודשים האחרונים הושלמה הקמת גנים ציבוריים שיהוו נקודות מרכזיות בתוך התוכנית הן עבור בתי הספר והן עבור הציבור הרחב. בנוסף אנו רואים חשיבות רבה לחיזוק החיבורים בין הקהילה ומערכת החינוך מתוך תחושת שייכות התלמידות והתלמידים למקום מגוריהם והקהילה שלהם וחיזוק רגש הסולידריות בקהילה".
תמונה מתוך מפגשי החשיבה