רשימת קיצורי מקלדת

ממגנים את מוסדות החינוך בבנימינה גבעת עדה

ממגנים את מוסדות החינוך בבנימינה גבעת עדה

מליאת המועצה בנימינה גבעת עדה אישרה אתמול תיקצוב של למעלה מ-3 מיליון שקלים למיגון כל מוסדות החינוך במושבות מגילאי 3-12. אישור המליאה הגיעה לאחר עבודת מטה מעמיקה שבחנה את כל החלופות והמשמעויות הפדגוגיות והכספיות בעתות חירום בהם יידרש מיגון צמוד על פי הנחיות פיקוד העורף. ראש המועצה, איתי ויסברג: "הפתרונות הקיימים כיום במוסדות החינוך עומדים בתקנים, אך בחרנו להרחיב את המענה ולהבטיח מיגון מיטבי בגנים ובבתי הספר היסודיים ולאפשר להורים להמשיך בשגרה מקסימלית גם בעתות חירום כחלק מחיזוק החוסן היישובי"
 
בשבועות האחרונים הוכנה עבודת מטה רחבה שכללה מיפוי מפורט של כל פערי המיגון במוסדות החינוך במועצה , ניתוח פתרונות קיימים בשוק לאספקה מיידית ובניית מפת חלופות רחבה ככל האפשר. עבודת המטה שבוצעה בהובלת אגף חינוך והנדסה וקב"ט המועצה מצאה כי למרות שעל פי הנחיות פיקוד העורף הפתרונות הקיימים מספקים, עדיין כיום קיים פער בשישה מתוך 23 גני ילדים למיגון מלא. בנוסף בבתי הספר היסודיים נמצאו פערים שלא מאפשרים לכלל התלמידים להיכנס למרחב מוגן.
 
בחטיבת הביניים ובתיכון קיימים גם כן פערי מיגון אך מאחר והמועצה תחל בחודשים הקרובים בבינוי מבנה החטיבה בשלב זה הוחלט לא להרחיב את המיגון הקיים וכי בעת חירום הלמידה תתבצע בסבבים.
 
מנהלת אגף חק"ר, גלית אלרד: "לשמחתנו מרבית גני הילדים ובתי הספר היסודיים ממוגנים באופן מלא ויאפשרו בעת הצורך המשך למידה רציפה ובטוחה. השיקול המרכזי שהוביל את ההחלטה להשקיע במסגרות הגיל הרך והיסודי הוא התלות הגבוהה בגילאים אלו בנוכחות הורים מתוך כוונה לאפשר רציפות תפקודית להורים ובשל העובדה שבגילאים אלו קיים קושי פדגוגי ללמד באופן מקוון. מברכת על ההחלטה החשובה, כעת נחל בשלב המימוש להגברת הביטחון של ילדי המושבות".
 
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "על אף הפתרון החריג של מיגון מלא לכלל מערכת החינוך עד היסודי וההשקעה הגדולה הנדרשת, לשמחתי בעתודות המועצה יש מספיק כספים לעמוד במשימה. התוכנית שהוכנה משקללת גם את תוכניות הבינוי שנמצאות בתהליך ביסודי ובתיכון. אני מודה לחברי המליאה שהגיעו אתמול ותמכו פה אחד בהחלטה חשובה זו".