רשימת קיצורי מקלדת

נחנך בית "יד לבנים" המחודש בבנימינה

נחנך בית "יד לבנים" המחודש בבנימינה

השבוע נחנך בית יד לבנים המחודש בבנימינה לאחר שעבר שיפוץ מקיף בחודשים האחרונים. המשפחות השכולות הוזמנו להתרשם מהשינוי רגע לפני שהבית יפתח לציבור הרחב. מנהלת בית יד לבנים, אפרת רפ: "עבורי זה היה פרוייקט שהיו כרוכים בו תעצומות נפש מרובים. לבית הקטן שלנו נוספו שני נופלים ממלחמת חרבות ברזל, וחשתי שאנחנו חייבים לתת להם את המקום הראוי להם, לפני יום הזכרון הקרב ובה".
 
בית יד לבנים הותיק בבנימינה מכיל 45 חללים ממערכות ישראל לאורך השנים. לאחר שבשנים האחרונות אישר משרד הביטחון הכרתם של חללים נוספים הוחלט לערוך שיפוץ מקיף לבית שיאפשר את הרחבת הצגת החללים שהיתה במקום. במהלך החודשים האחרונים עמלו במועצה ביחד עם מנהלת בית יד לבנים לשיפוץ המבנה.
 
השבוע הוא כאמור נחנך בנוכחות המשפחות השכולות שהגיעו מכל רחבי הארץ, ראש המועצה, גיל חנניה ומנכ"ל בתי יד לבנים, זיו אביגל.
 
ראש המועצה, גיל חנניה אמר בטקס: " ... אנו נמצאים בימים מורכבים, ימי מלחמה. ימים שבהם חיילנו לוחמים בחזיתות ומחרפים את נפשם להגנת המולדת. ימים בהם אנו מתפללים לשובם של 133 החטופות והחטופים . ימים של תפילה להחלמתם של אלפי הפצועים והפצועות מהמלחמה הארורה. וימים שבהם איבדנו שניים מטובי בנינו, עומר ניסים ביתן ונועם אשרם ז"ל שלחמו למען המדינה שלנו, למעננו.
 
את הסיפורים שמאחורי התמונות הניצבות פה אני מכיר היטב, סיפורי מורשת וגבורה שכילד גדלתי עליהם והוקרתי .מי יתן ולא יגדל מספרם של המונצחים בבית זה, ושנדע יחד לשמור ולשמר את זכרם ואת מורשתם.
 
לצערנו בשנה האחרונה, במהלך מלחמת חרבות ברזל, נוספו שני חללים נוספים, עומר ניסים ביתן ז"ל ונועם אשרם ז"ל. מי יתן ולא יגדל מספרם של המונצחים בבית זה, ושנדע יחד לשמור ולשמר את זכרם ואת מורשתם."