רשימת קיצורי מקלדת

בבנימינה- גבעת עדה נלחמים על הצביון הכפרי

בבנימינה- גבעת עדה נלחמים על הצביון הכפרי

לחצי הפיתוח ברמה הלאומית הגיעו לבנימינה- גבעת עדה: השבוע הגיע איתמר בן דוד, יו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, לביקור במועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה. בסיור שטח סקר ראש המועצה איתי ויסברג בפניו את אתגרי הפיתוח במושבות ועמד על הדרישה לשמר את הצביון הכפרי במושבות. ראש המועצה, איתי ויסברג: "מזה תקופה ארוכה שמתקיים דיון עקרוני עם מנהל התכנון על אופי הפיתוח המתאים למושבות שלנו. "
 
כעת הדיון על תוכנית המתאר למועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה עובר לשלב הבא. בעוד הועדה המחוזית לוחצת להגדיל את היקפי הבנייה מתעקשים במועצה לשמר את המושבות הפסטורליות ולאזן בין דרישות המדינה לפיתוח לצורכי האזור כאשר עיקר המחלוקת נסובה סביב הדרישה לבנייה רוויה.
 
ויסברג הבהיר ואמר: "כל עוד הישוב עומד ביעדים הלאומיים, והוא עומד בהם בכבוד, יש להניח לנו להחליט כיצד הם ימומשו".
תכנית מתאר עיר היא תכנית כוללנית אשר תקבע את האופן בו יתפתח היישוב המשותף והקהילות של בנימינה וגבעת עדה בעשרות השנים הבאות. התכנית תקבע מה מותר והיכן לפתח במושבות בשנים הקרובות, כלומר כיצד ולאן יתפתחו המגורים, המסחר, שירותי הציבור, השטחים הפתוחים ועוד.
 
תכנית המתאר צפוייה להגדיר את תחומי והיקפי הפיתוח של גבעת עדה ובנימינה לשנים הבאות. אישור התכנית יאפשר למועצה לתכנן את צעדיה מראש לטווח הזמן הקצר והארוך, בתכניות אב נושאיות בתחומים שונים כגון תחבורה, תשתיות, כלכלה אורבנית וחינוך. התכנית צפויה ליצור ודאות בקרב התושבים ובקרב יזמים באשר למה אפשרי ומה לא.
 
ויסברג ערך ליו"ר הועדה מר בן דוד סיור מקיף ברחבי המושבות במהלכו דנו השניים באתגרי הפיתוח. כמו כן דנו בתוכניות ההתחדשות העירונית המתוכננת, בפיתוח החקלאות התיירותית ובקידום אזור התעשייה כרמל המתוכנן לקבל דחיפה משמעותית בזכות הזיקה שעשתה המועצה בינו לבין תכנית ההתחדשות העירונית בישוב.
 
קרדיט תמונה: באדיבות המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה