רשימת קיצורי מקלדת

מאבק הגז: חזית אחידה של שישה ראשי רשויות

מאבק הגז: חזית אחידה של שישה ראשי רשויות ועמותת שומרי הבית

 
הוקם פורום ראשי רשויות מרחבי להתמודדות עם אתגרי הגז. הפורום יפעל כחזית אחידה בכל הנוגע למאבק הרחקת אסדת הגז ל-120 ק"מ וביטול מיכל הקונדנסט סמוך לבת שלמה. כבר השבוע פנה הפורום לשר התשתיות בקריאה דחופה לעצור את העבודות על מיכל הקונדנסט בסמוך לבת שלמה.
 
ישיבת התנעה ראשונה של פורום רשויות המרחב שיפעלו יחדיו בנושא מאבק הרחקת אסדת הגז וביטול מיכל הקונדנסט (תוצר לוואי המתקבל בעת זיקוק הגז) סמוך לבת שלמה התקיימה השבוע במועצה האזורית חוף הכרמל.
 
חזית אחידה של ראשי הרשויות במרחב, שיפעלו יחדיו לצד מטות מאבק התושבים. בין ראשי הרשויות: אסיף איזק- ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, זיו דשא- ראש המועצה המוקמת זכרון יעקב, הגר פרי יגור- ראשת המועצה המקומית פרדס חנה –כרכור, ד"ר גלית שאול ראשת מ.א עמק חפר, איתי ויסברג ראש מועצה מקומית בינימינה גבעת עדה וסימון אלפסי ראש עיריית יקנעם.
 
בתוך כך, פורום השישה שיגר מכתב בהול לשר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים
ד"ר יובל שטייניץ ובו פירט כי בימים אלו התחילה חברת נובל אנרג׳י בעבודות לקראת הקמת מיכל עצום לאחסון קונדנסט בקרבת כביש 70, לא רחוק מהמושבה בת שלמה, המושבה זכרון יעקב, העיר יקנעם ויישובים רבים נוספים. הקונדנסט הוא תוצר לוואי של נפט, והוא ידוע כגורם מסוכן מבחינה בריאותית וסביבתית. אנו קוראים לך, כבוד השר! עצור את תחילת העבודות ומנע את הנזק לבריאות ולסביבה. כל זאת ועוד ציינו ראשי הרשויות כי מאבק תושבי האזור חשוב והכרחי וכולנו נוכחנו בכוחו ככלי ציבורי משמעותי.
 
ראשי הרשויות הבי

 עו עמדה אחת בנוגע ליום שאחרי הקמת האסדה, המשמעות שכבר עתה בכוונת הפורום להיערך ליום שאחרי הקמת האסדה וזאת ללא קשר למרחק הקמתה ולהקים צוות ייעודי שיעסוק ברגולציה, האחריות של כולנו כנבחרי ציבור נתונה על בריאות ושלום התושבים ולכן כבר עתה צריך לתת את הדעת על נושאי הניטור, אכיפה, פיקוח והטיפול ביום שאחרי.
לזיהום אין גבולות מוניציפאליים, ולכן אין מדובר בסוגיה של חוף הכרמל אלא בסוגיה מרחבית ופה החשיבות של עבודת הפורום, נדרוש מהמדינה ונעמוד על כך כי נקבל את מעטפת ההגנה הטובה ביותר עבור התושבים והאזור כולו סיכמו ראשי הרשויות בדבריהם.
 

לדף הפייסבוק של שומרי הבית  | לאתר העמותה

 
מכתב בהול לשר האנרגיה