רשימת קיצורי מקלדת

חקלאים בבית הספר

חקלאים בבית הספר

בבית ספר בראשית בבנימינה יצא השבוע לדרך פרוייקט "שביל החלב" שמטרתו היא היכרות וחיבור תלמידי כיתה ה' עם החקלאות הארצישראלית בכלל והחקלאות של בנימינה- גבעת עדה בפרט. מזכיר הועדה החקלאית, עמוס וייל סיפר: "חשוב לנו לחבר את הנוער והילדים אל החקלאות והחקלאים המקומיים ולחזק את שיתוף הפעולה עם האוכלוסייה המקומית"
 
כהכנה למפגש עם החקלאים צפו התלמידים בכתבה "שקיעת החממה" המתארת את האתגרים הרבים בהם נתקלים חקלאי הארץ, במהלך הצפייה נערכו שיחות לבאור מושגים, לכתיבה ולהסברים ולאחר הצפייה הילדים כתבו שאלות שהתעוררו בעקבות הצפייה. לאחר מכן זכו הילדים לביקור של חמישה חקלאים: ניר אלטשולר, עופר לאואר, עמוס וייל, רותם פיין, דורין לפר ושמוליק לפר, איתם קיימו שיחות במעגלים קטנים, שמעו על העבודה היומיומית של החקלאים, ושאלו את השאלות שהכינו.
 
מחנכת הכיתה ענבל שגב סיפרה כי המפגשים היו מרתקים, מלאים בערך והשאירו את כולם עם ידע, תובנות ושאלות נוספות. בשלב הבא ייפגשו הילדים עם החקלאים בשטח- במטע או במשק, להיכרות מעמיקה יותר עם העבודה ולראיון אישי
 
גם עבור החקלאים היה המפגש פורה ומהנה, החקלאים סיפרו לתלמידים על עבודת החקלאי, הגידולים החקלאיים באזור ועל האתגרים השונים איתם מתמודדים החקלאים. מזכיר הועדה החקלאית, עמוס וייל: "הילדים הם השגרירים שלנו, בנוסף להעשרת הידע שלהם הם לומדים כיצד הם ובני משפחותיהם יכולים לסייע ולמנוע נזקים לחקלאות ולפירות כמו למשל נסיעה איטית בשטחים חקלאיים על מנת שהאבק לא יגרום לנזק לפרי, או על כך שקטיפת פרי במטע על ידי מטיילים מסבה נזק רב לחקלאים.
 
הקשר עם התושבים והילדים חשוב מאוד לנו החקלאים מתוך הבנה שישנה ותמיד תיהיה השקה בין השטחים החקלאיים לשטחים הבנויים וצריכה להיות הדדיות. אנחנו עושים מאמצים גדולים על מנת לא לפגוע בשגרת חייהם ולכן עברנו להדברה ביולוגית והקטנו כתוצאה מכך את כמות הריסוסים ואנחנו בקשר ישיר עם הבתים הגובלים עם השטחים החקלאיים ומתריעים מראש על עיבוד השטחים הסמוכים, אך גם התושבים צריכים להימנע מפגיעה בחקלאות.